Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Peru-Balan, Aurelia"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 7 of 7
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    MANAGEMENTUL PR-ului POLITIC ÎN CAMPANIILE ELECTORALE
    (2017) Peru-Balan, Aurelia; Moșneaga, Valeriu
    Scopul lucrării: reconceptualizare a PR-ului politic în contextul societăţii moderne comu-nicaţionale, care să aibă ca finalitate a cercetării o deducţie asupra complexităţii managementului PR-ului politic în campaniile electorale
  • Thumbnail Image
    Item
    Narative propagandiste și dezinformare: reziliența informațională a Republicii Moldova
    (Editura USM, 2024) Peru-Balan, Aurelia
    This article explores the risks posed by propaganda and disinformation in the context of the Presidential elections and the Constitutional referendum in the Republic of Moldova, scheduled for October 20, 2024. As elements of hybrid warfare, disinformation and foreign propaganda not only sway public opinion, but also have the potential to destabilize the democratic process, exacerbate social polarization, and erode trust in state institutions. The ability of citizens and institutions to detect and combat these tactics is crucial for maintaining a functioning democracy. Strategic communication and the enhancement of informational resilience are vital in mitigating the adverse effects of propaganda and disinformation. The article aims to elucidate the sources and propagandist narratives, as well as the current institutions and normative frameworks in Moldova that are tasked with combating disinformation.
  • Thumbnail Image
    Item
    PARADIGME ALE COMUNICĂRII PREZIDENȚIALE: GENEZĂ, PERSUA DARE, RITUALIZARE
    (2018) Peru-Balan, Aurelia; Bahneanu, Vitalina
    Articolul propus conține o analiză lapidară a tendințelor comunicării prezidențiale care se pot cristaliza în politici ale comunicării prezidențiale. Autorii reamintesc cele trei forme primordiale de comunicare prezidențiale prin televiziune: imperativă, agora și interactivă. Studiul include o abordare istorică a tradiției principalelor două tipuri de discursuri prezidențiale – discursul inaugural și discursul despre Starea națiunii. În acest sens, sunt analizate discursurile inaugurale ale președintelui francez Emmanuel Macron, a președintelui român Klaus Iohannis, președinților americani – Barack Obama și Donal Trump. Din perspectiva tradiției și a dimensiunii persuasive, își găsesc abordare și discursurile președintilor Republicii Moldova - Mircea Snegur și Nicolae Timofti.
  • Thumbnail Image
    Item
    PR, POZIȚIONARE ȘI DENIGRARE ÎN ALEGERILE PARLAMENTARE DIN REPUBLICA MOLDOVA, 24 FEBRUARIE 2019 7
    (2019) Peru-Balan, Aurelia; Bahneanu, Vitalina
    In the present study we have elucidated the strategies and techniques of political PR used by the electoral actors in the parliamentary elections of February 24, 2019, which for the first time in the history of the Republic of Moldova were based on the mixed electoral system, with 50 deputies elected in a single national constituency and 51 deputiesin uninominal constituencies. Following the elections, in the Legislative there ascend: the PAS Electoral Platform DA (ACUM), PSRM, PDM and three independent candidates. The central themes in the electoral rhetoric were: the traditional cleavage of Moldova’s politics -East-West, high-level corruption, the integrity of the political class, national security, and the block of social issues. For the first time, an electoral actor -the block ACUM (NOW) -focuses on rhetoric on the topic of "deoligarchization" of the Moldovan state.
  • Thumbnail Image
    Item
    RĂZBOIUL INFORMAȚIONAL, PROPAGANDA, FAKE-NEWS: CONTROLUL ASUPRA PERCEPȚIEI PUBLICE
    (2018) Peru-Balan, Aurelia; Bahneanu, Vitalina
    Ce qui intéresse et motive les auteurs dans cette recherché, c‟est le phénomène très présent et actuel - la communication stratégique. Le concept de communication stratégique est plus large et comprend plusieurs autres concepts dans le domaine de la communication – la guerre informationnelle, les relations publiques, la diplomatie publique, la propagande, PSYOPS. Dans le contexte de la confrontation entre l'Occident et l'Orient, entre la Fédération Russe, d'une part, et les États-Unis, l'Union européenne, d'autre part, le problème de la sécurisation de l'espace européen de l'information et l'espace national d'information est devenue une priorité dans les politiques des Chancelleries Europrène, mais aussi du Parlement de Chisinau. Le concept de sécurité de l'information a été introduit pour la première fois dans le Code de la radiodiffusion en décembre 2017. Le Code permet également la transmission des programmes avec un contenu informatif, l'information analytique, militaire et politique réalisés dans les États membres de l'UE, les États-Unis; au Canada, ainsi que dans les États qui ont ratifié la Convention européenne sur la télévision transfrontière.
  • Thumbnail Image
    Item
    SPAȚIUL INFORMAȚIONAL AL REPUBLICII MOLDOVA SUB PRESIUNEA POTENȚIALULUI MANIPULATIV AL PROPAGANDEI STRĂINE
    (CEP USM, 2024) Peru-Balan, Aurelia
    În contextul actual al confruntărilor geopolitice, dezinformarea și propaganda au devenit instrumente esențiale pentru influențarea opiniei publice și subminarea stabilității în țările vizate. Republica Moldova este un exemplu unde aceste tactici sunt utilizate intensiv. În acest studiu de caz ne propunem să examinăm narativele propagandiste care sunt diseminate in spațiul informațional autohton și modul în care Republica Moldova își consolidează reziliența informațională pentru a contracara aceste fenomene și pentru a menține ordinea și stabilitatea în țară.
  • Thumbnail Image
    Item
    VICTORIA LUI EMMANUEL MACRON - 2022: IMAGINE ȘI POZIȚIONARE. EȘECUL DIN ALEGERILE PENTRU ADUNAREA NAȚIONALA
    (2022) Peru-Balan, Aurelia; Bahneanu, Vitalina
    În acest articol ne propunem să facem o analiză a tehnicilor de relații publice folosite de personalul lui Emmanuel Macron la alegerile prezidențiale din aprilie 2022. Ne referim la tehnicile de poziționare, distincte de ceilalți concurenți și mai ales de concurentul din turul doi, Marine le Pen. Elucidăm contextul în care s-a desfășurat campania – războiul din Ucra- ina și președinția franceză a Consiliului European. De asemenea, am reflectat asupra vizitei de lucru a președintelui Macron în România și Republica Moldova și asupra percepției opor- tunității acesteia, inclusiv pentru consolidarea imaginii personale

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify