Browsing by Author "Pandelica, Mirela"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Egalitatea de șanse, implicațiile în dezvoltarea sentimentului autoeficacității și implicit a motivației învățării(Editura USM, 2023) Pandelica, MirelaPrezentul studiu analizează nevoia de adaptare a cadrului didactic în contextul scăderii motivației pentru studiu, constatându-se apariția unor modificări și la nivelul trendurilor educaționale care își pun tot mai mult amprenta asupra stabilirii obiectivelor pe termen lung în general, dar mai ales asupra manifestărilor comportamentale în rândul elevilor. Studiul reliefează faptul că la nivelul Uniunii Europene se pune problema diversității și mai ales a oferirii de șanse egale în ceea ce privește învățarea. Așa cum la nivel cultural însăși limba a suferit modificări, tot așa și valorile, obiceiurile, stilurile de învățare au căpătat elasticitate și modificare de sens, programele psihoeducaționale reprezentând un punct de pornire pentru oferirea de suport maximal pentru dezvoltare. Învățarea a căpătat alte valrențe pentru elev, datorită abundenței de informație facilitată de tehnologie, precum și a contactului intrapersonal care a pierdut tot mai mult teren în ultima perioadă, iar programele care încurajează autocunoașterea și dezvoltarea anumitor abilități care și-au pierdut din valoare-comunicarea față în față, creativitatea, empatia, autonomia personală, reprezentând un suport maximal pentru dezvoltare și mai ales pentru creionarea unui nivel de aspirație raportat la propriile nevoi, precum și a imperioasei nevoi general-umane, învățarea.Item The role of creative-expressive techniques in unlocking intrinsic motivation for learning – general human need(CEP USM, 2024) Pandelica, MirelaAlthough the decrease in motivation for study occupies an important place among the concerns of researchers in the field of education, who have revolutionized the methodology, didactic technologies, work strategies, this article draws attention to the importance of awareness of the causes of the decrease in intrinsic motivation for learning. The study puts above the treatment of the effects, the identification of the causes and the creation of didactic technologies based on expressive-creative techniques in order to unlock some installed resistance mechanisms, which can block the personal development of the adolescent student and implicitly of this general human need, learning.Item Sinele creativ, efecte asupra anxietății față de testare și implicit a motivației învățării la elevii adolescenți(CEP USM, 2023) Pandelica, Mirela; Dandara, OtiliaPrezentul studiu analizează nevoia dezvoltării de programe psihoeducaționale în contextul scăderii motivației pentru studiu, constatându-se nevoia dezvoltării sau mai bine spus valorificării creativității adolescentului, studiile evidențiind relatia dintre creativitate și modul de gândire, în sensul că elevul care deține un nivel crescut al autoeficacității creative este mai determinat să acționeze. De asemenea, acest fapt îl putem considera și un factor facilitator al acțiunii în momentul testării, anxietatea față de teste reprezentând de asemenea o problemă reală în rândul elevilor adolescenți. Învățarea reprezintă o nevoie innăscută a omului în general, iar programele psihopedagogice și psihoeducaționale bazate pe tehnici expresiv-creative pot detensiona elevul adolescent și îl pot ajuta să se conecteze cu Sinele, astfel încât să decopere această nevoie - învățarea. De asemenea, dezvoltarea creativității și implicit a autoeficacității creative îl pot motiva să acționeze, descoperind noi modalități de acțiune în momentul instalării anxietății față de testare.