Browsing by Author "Paladi, Aliona"
Now showing 1 - 15 of 15
- Results Per Page
- Sort Options
Item ANALIZA INDICILOR STRUCTURALI AI STILURILOR APRECIATIVE(CEP USM, 2013) Paladi, AlionaStilurile apreciative manifestate în cunoaşterea interpersonală sunt componente stabile ale personalităţii. Similar cu stilurile cognitive, stilurile apreciative se dezvoltă în baza experienţei proprii. În unele profesii care implică în mod necesar înţelegerea celuilalt (medicină, activitate didactică, psihologie) stilul apreciativ devine abilitate. Astfel, persoanele vor fi sau nu incluse în categoria de profesionişti reieşindu-se din condiţia dacă acestea şi-au dezvoltat ori nu un anumit stil apreciativItem APRECIEREA INTERPERSONALĂ DIN PERSPECTIVA ORIENTĂRILOR IMPLICITE ŞI CONSTRUCTIVE(CEP USM, 2013) Platon, Carolina; Paladi, AlionaItem APRECIEREA INTERPERSONALĂ DIN PERSPECTIVA ORIENTĂRILOR IMPLICITE ŞI CONSTRUCTIVE(CEP USM, 2013-09-26) Platon, Carolina; Paladi, AlionaItem CERCETAREA RELAŢIEI DINTRE LOCUL DE CONTROL ŞI STILUL APRECIATIV REFLEXIV LA STUDENŢI(CEP USM, 2011) Platon, Carolina; Paladi, AlionaContemporary psychology attempts to clarify the efficiency issues in relation with other persons. The research is supporting the leading role of logics and cognitive style, as well as the research supporting the role of affectivity and appreciative reflexive style of the person. Reflexivity was studied in relation to individual impulsivity, which is opposite to the uncontrolled reactions. It is assumed that high self-control correlates with the person reflexivity. In the present research, we intend to clarify the effectiveness of reflexivity in relation to the locus of control.Item COMUNICAREA VIRTUALĂ. AVANTAJE ŞI DEZAVANTAJE(CEP USM, 2016) Paladi, Aliona; Macrinici, SvetlanaItem DIMENSIUNI ALE INTELIGENŢEI APRECIATIVE: STILUL APRECIATIV(CEP USM, 2010) Paladi, AlionaIn this paper a theoretical analysis on the intelligence has been carried out. The appreciative style is an important element in the structure of the appreciativ e intelligence. The classification of events as constructive or destructive, making plans for the future, the existence of „a positive thinking” – all are closely related to the personal appreciative style.Item FENOMENELE CYBERVICTIMIZARE ȘI CYBERBULYING PERCEPUTE DE TINERI(CEP USM, 2022-11-10) Paladi, AlionaItem IDENTITATEA VIRTUALĂ LA ADOLESCENȚI(CEP USM, 2018) Paladi, AlionaIdentitatea reală este dobândită pe parcursul vieții,dar mai cu seamă se amplifică în perioada adolescenței. Ea depinde de aprecierea ori dezaprecierea celorlalți și de modalitatea de procesare cognitivă a acestor informații despre sine. Formarea unei identități se referă însă și la spectrul virtual,care, la rândul său, completează profilul persoanei cu calități și trăsături individuale, care uneori nu sunt racordate la personalitatea adolescentului . Identitatea virtuală reprezintă o parte componentă a personalității care trăiește în contextul actual al societății contemporane și reprezintă o formațiune mai nouă din punct de vedere științific. Profilul virtual (avatarul) este adesea idealizat și are drept scop acumularea unor aprecieri și comentarii bazate pe admirație, apreciere a pozitivă ori pe confirmare a unor virtuți .Între identitatea virtuală și dependența de Internet există legătură care se poate explica prin faptul că timpul petrecut în exces în spațiul cibernetic, în afară de simptomele fizice (precum oboseala, cefaleea etc.), declanșează la adolescenți anumite trăiri și stări deprimante care pot fi explicate prin neconcordanța dintre Eul real și cel virtual.Item INFLUENŢE EDUCAŢIONALE ÎN FORMAREA LOCULUI DE CONTROL (LOCUS OF CONTROL)(CEP USM, 2011) Paladi, AlionaLocus of Control depends on education and socialization. Events in the life of the person confirms or not, subjective perception of control. When self is high, the person has a type of internal control checks. If he person explains causality events by external factors such locus is called external control.Item MANIFESTAREA HIPERACTIVITĂŢII CU DEFICIT DE ATENŢIE LA COPII(CEP USM, 2007) Paladi, Aliona; Platon, CarolinaHyperactivity with inattention is a disorder which starts before four years old, but it is not recognized until the child becomes a pupil. Manifestation persists during the entire childhood and expresses itself by such troubling elements as negativism, annoyance or fretting. A part of such characteristics could be recognized with all children, especially with those younger than three years old. The difference between hyperactive children with inattention and other fellows is a much higher degree and frequency of these characteristics` manifestation for them. When schooling starts, hyperactivity with inattention becomes more acute and ample by educational non-adaptation, tiredness and failure. Precocious hunting out and prophylaxis of this disorder could forestall the stress during the school adaptation and conduct disorder which could happen later in adolescence and youth.Item MANIFESTAREA LOCULUI DE CONTROL DIN PERSPECTIVA CONSTRUCTIVĂ ÎN PSIHOLOGIA CONTEMPORANĂ(CEP USM, 2012) Paladi, AlionaThe investigation of locus of controlrepresents a growing interest today in the psychology of control. Trying to place the control analysis from the perspective of personal construct is supported by theories that are based on an optimistic future-oriented design and subjective perception of control.Item PARTICULARITĂȚI DE MANIFESTARE A ANXIETĂȚII TINERILOR ÎN MEDIUL VIRTUAL(2021) Paladi, AlionaMediul virtual în care tinerii își petrec timpul este prielnic pentru că stimulează so- cializarea, permite comunicarea fără bariere, creează grupuri după interese și dezvoltă internaționalizarea. Datorită mediului virtual, tinerii contemporani pot lega relații de prietenie, elabora proiecte ori discuta oricare tematică care le captează atenția. Absolut în toate domeniile, dar mai cu seamă în cel al educației, sunt deschise posibilitățile de a studia, a învăța la distanță, a asculta cărți online, a dobândi cunoștințe pentru oricare profesie. Posibilitățile de traducere simultană a textelor oferă multă încredere pentru învățarea limbilor străine, precum și pentru inițierea dialogului cu persoanele din dife- rite țări. Este incontestabil rolul mediului virtual, dar, mai cu seamă, în viața tinerilor care sunt dornici de explorarea a tot ce apare nou în lume. Totodată, pentru ei acest mediu este nefiresc comparativ cu cel fizic și le creează stări de îngrijorare excesivă, dependențe de alții sau chiar nomofobii. Utilizarea compulsivă ori utilizarea proble- matică a internetului sunt întâlnite drept provocări în rândul tinerilor, iar consecințele acestora provoacă modificări comportamentale, trăiri emoționale intense și distorsio- nări cognitive. Recunoașterea manifestărilor anxioase, precum și a fenomenelor care mențin îngrijorarea tinerilor ar putea preveni amplificarea lor. Cuvinte-cheie: anxietate digitală, inteligentă digitală, mediu online, site-uri de so- cializare, teama de a nu pierde (FoMO), nomofobieItem PROGRAM DE DEZVOLTARE PERSONALĂ PRIN METODE DE EFICIENTIZARE A STILULUI APRECIATIV ŞI OPTIMIZARE A LOCULUI DE CONTROL(CEP USM, 2013) Platon, Carolina; Paladi, AlionaPentru dezvoltarea multilaterală a personalităţii este necesară o abordare mai complexă. E necesar de a menţine, înprimul rând, stilul apreciativ eficient, de a ridica stima de sine diminuată şi de a internaliza locul de control al personalităţii.Item PSIHOLOGIA ADOLESCENTULUI SI ADULTULUI: SUPORT DE CURS(CEP USM, 2018) Paladi, AlionaSuportul de curs ,,Psihologia adolescentului şi adultului” este destinat studenţilor de la specialităţile psihologie, psihopedagogie şi asistenţă socială.Scopul principal al acestui suport de curs este de a contribui la formarea specialistului de înaltă calificare în domeniul psihologiei, ceea ce implică buna cunoaştere a bazei conceptuale a particularităţilor dezvoltării bio-psiho-sociale a individului în diferite perioade de vârstă, evidenţierea şi analizarea problematicii specifice fiecărei perioade de vârstă, pregătirea studenţilor pentru activitatea de prevenţie, asistenţă psihologică, consiliere psihologică în cazul problemelor ce ţin de etapele dezvoltării umane.Item SINTEZE TEORETICE ASUPRA INTELIGENȚEI DIGITALE(CEP USM, 2020) Paladi, Aliona