Browsing by Author "Mușenco, Angela"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Evaluarea educațională ca construct social [Articol](CEP USM, 2025) Mușenco, AngelaArticolul explorează conceptul de evaluare educațională din perspectiva constructivismului social, subliniind ideea că procesul de evaluare este influențat de valori, interacțiuni și contexte sociale. Plecând de la teoriile lui Berger, Luckmann, Dewey și Gergen, este argumentat că evaluarea nu este doar un act tehnic, ci un proces colaborativ și participativ, în care actorii educaționali – elevi, profesori, părinți, decidenți – joacă un rol activ în definirea calității educației. Articolul prezintă evoluția celor patru generații de evaluare (de la măsurare la negociere) și propune diferențierea între paradigma tradițională și cea constructivistă. Accentul se mută de la evaluarea standardizată la una contextualizată, orientată spre dezvoltarea personală, incluziune, echitate și reflecție critică.