Browsing by Author "Moisei, Maria"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item DEZVOLTAREA GÂNDIRII CRITICE LA COPIII(CEP USM, 2022) Moisei, Maria„Gândiţi critic şi nu memoraţi doar ceea ce vor alţii să gândiţi”. Neale Donald wWalschDezvoltarea gândirii critice la copii constituie un obiectiv important, de tip formativ și se realizează prin folosirea cu precădere a unor strategii interactive care îi scot pe copii din ipostaza de obiect al formării și îi transformă în subiecți activi, coparticipanți la propria formare. A gândi critic înseamnă a fi curios, a pune întrebări, a căuta răspunsuri, a căuta cauze și implicații, a găsi alternative la atitudini deja fixate, a adopta o poziție pe baza unei întemeieri argumentate și a analiza logic argumentele celorlalți. Este un proces activ care îl face pe cel care învață să dețină controlul asupra informației, interogând-o, reconfigurând-o, adaptând-o sau respingând-o. Este evident că o asemenea capacitate nu se dezvoltă de la sine, ci ea trebuie exersată și încurajată într-un mediu de învățare propice. Învățarea deprinderilor de gândire critică se realizează eficient când se abordează în acest fel cunoștințele noi. Gândirea critică îşi demonstrează utilitatea atunci când avem nevoie de idei noi, de soluţii în rezolvarea problemelor ivite pentru a obţine ceva, a scăpa de ceva sau pentru a ne da seama ce vrem. Învățământul actual cere centrarea pe copil, și în acest fel utilizarea metodelor interactive de predare-învăţare în activitatea didactică contribuie la îmbunătăţirea calităţii procesului instructiv-educativ și presupune o nouă abordare a educaţiei, prin promovarea de metode didactice interactive. Cadru didactic va folosi metodele şi tehnicile de predare-învăţare menite să stimuleze gândirea critică a copiilor.