Browsing by Author "Moga, Ecaterina"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item AUTOAPRECIEREA PERSONALĂ ŞI PROFESIONALĂ A PROFESORULUI – PAS IMPORTANT SPRE AUTOREALIZARE(CEP USM, 2014) Moga, EcaterinaItem INFLUENŢA IMAGINII DE SINE ŞI A NIVELULUI DE EXPECTANŢE ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITĂŢII(CEP USM, 2009) Moga, EcaterinaThe influence of self-image and the expectance level in the development of personality represents a quite important and innovating subject for a careful study from she psychological point of view. The self –assessment and the expectance level are such mechanisms that are intensively and constantly researched by the psychologists. Nevertheless, the problem connecting these two entities is little studied, fact that serves as a starting-point for an ample research. So, in this article there is offered a brief presentation of these two proportions, whose contents will serve as an initiation in the scientific approach of this problem. It will be emphasized the fact, that the self-assessment reflects a person’s development level of self-respect, dignity and of a positive attitude towards everything that is connected with his/her ego. The expectances, as well, have a central place in the foundation of certain affective personal and interpersonal relations.Item PERSONALITATEA PEDAGOGULUI ȘI DIMENSIUNEA MORAL-SPIRITUALĂ ÎN PRAXISUL EDUCAȚIONAL(Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2014) Moga, Ecaterina; Evtodiev, AlionaPentru a răspunde noilor exigenţe ale sistemului educaţional, cea de-a X-a ediţie a Conferinţei Pedagogilor Creştini din Republica Moldova a avut ca obiectiv major promovarea unui învăţămînt de calitate, de neconceput în afara unui cadru bine definit, ancorat în moralitate, în care profesorul este un veritabil model de exprimare, atitudine, comportament şi valori spirituale trăite de facto. Putem vorbi despre motivarea tinerei generaţii de a se lăsa antrenată într-o învăţare constructivă și angajată într-un proces de devenire a personalităţii, în acord cu adevăratele valori, construindu-şi propriul sistem axiologic, doar atunci cînd profesorul va etala, în practica cotidiană, dimensiunea unui spirit învăţabil, permanent deschis pentru perfecţionare, cînd va da dovadă de curaj, perseverenţă continuă, creativitate, axîndu-se pe cooperare, înarmîndu-se cu răbdare şi manifestînd empatie faţă de actorii educaţionali.