Browsing by Author "Mișcalencu, Mădălina"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Item Formarea cadrelor didactice la nivel național: probleme și unele soluții(CEP USM, 2023) Mișcalencu, Mădălina; Guțu, VladimirUn aspect esențial în dezvoltarea și îmbunătățirea sistemelor de învățământ îl reprezintă politicile și strategiile privind formarea continuă a cadrelor didactice. Aceste politici și strategii diferă de la o țară la alta în funcție, putând fi adaptate la specificul fiecărui sistem educațional și la nevoile de formare a cadrelor didactice. Alocarea unor resurse adecvate pentru implementarea și dezvoltarea programelor de formare continuă, acordarea de stimulente financiare pentru profesorii care participă la programe de formare, elaborarea și dezvoltarea standardelor naționale de dezvoltare profesională, oferirea de programe de formare continuă accesibile și flexibile, investiția în cercetare în domeniul formării continue sunt câteva exemple de politici și strategii care pot fi adoptate.Item Formarea continuă a cadrelor didactice din perspectiva educației incluzive la nivel european: modele și particularități(Editura USM, 2023) Mișcalencu, MădălinaFormarea profesională continuă a cadrelor didactice reprezintă un proces esențial în domeniul educației, cu impact direct asupra calității învățământului. În articol sunt prezentate câteva modele de formare profesională continuă a cadrelor didactice ce aparțin sistemelor educaționale din Italia, Spania, Marea Britanie, Danemarca și Germania. În aceste țări s-au produs schimbări majore în domeniul educației incluzive, ceea ce a determinat reorganizarea sistemelor de formare a cadrelor didactice. Studiul de față cuprinde informații despre factorii de decizie care determină nevoile de formare și planurile de formare pentru cadrele didactice, beneficiile oferite cadrelor didactice care participă la cursurile de formare, precum și măsuri de facilitare a participării profesorilor la aceste cursuri.Item FORMAREA CONTINUĂ A CADRELOR DIDACTICE DIN PERSPECTIVA EDUCAȚIEI INCLUZIVE TIMPURII(CEP USM, 2024) Mișcalencu, MădălinaInclusive early education is an essential concept in modern education systems, aiming to integrate all children, regardless of their abilities, acquisitions, disabilities or needs, in a normal and friendly educational environment. The early years of education play an important role in forming positive attitudes and behaviors towards inclusion. In this context, the continuous training of preschool teachers becomes necessary to ensure a quality education that conveys values regarding respect and acceptance of human diversity. The training of teaching staff, who work in preschool education, is necessary, at the same time, from the perspective of training skills that meet the diverse needs of students, but also from the perspective of training inclusive mentalities at the level of the preschool group.Item OPTIMIZAREA CALITĂȚII EDUCAȚIEI ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR DIN PERSPECTIVA EDUCAȚIEI INCLUZIVE(CEP USM, 2024) Mișcalencu, MădălinaIn this article, based on the identification of the strengths and weaknesses of a school institution, proposals for optimizing the quality of education offered to students are presented. The proposed activities aim to create an inclusive environment based on tolerance, empathy, understanding and support for students with special needs, communication and collaboration between teachers, students and family. Inclusive education is not only a way to provide equal opportunities for education, but also to promote a more tolerant society that accepts diversity. The methods used to identify the strengths and weaknesses of the school institution are: analysis of different types of documents, systematic observation and questionnaire-based investigation.Item STUDIU COMPARATIV PRIVIND FORMAREA CONTINUĂ A CADRELOR DIDACTICE(CEP USM, 2022-11-10) Mișcalencu, Mădălina