Browsing by Author "Mariț, Alexandru"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Comerţul electronic - scurt istoric, aspecte conceptuale şi definire doctrinală şi reglementare(CEP USM, 2024) Mariț, AlexandruExtinderea pieţei – care a devenit una internaţională – a făcut ca mijloacele moderne de comunicare să fie incluse în sfera comerţului, prin ele crescând rapiditatea încheierii raporturilor juridice comerciale. Astfel, încheierea unor raporturi comerciale prin intermediul calculatorului sau prin alte mijloace moderne de comunicare s-a impus, în ultimele decenii, şi în ţara noastră. Aceste mijloace de comunicare sunt foarte diversificate: telexul şi faxul – prin care se pot transmite la distanţă şi în scurt timp, cuvinte şi imagini, şi mijloace de stocare a informaţiilor şi actelor efectuate de comercianţi – benzi magnetice, microfilmele, compact discurile, care pot fi utilizate în orice moment, ocupând un spaţiu redus. Internetul este prezentul şi viitorul relaţiilor contractuale. Deşi problemele ridicate de contractele încheiate prin intermediul Internetului sunt afectate de principiile tradiţionale, totuşi acestea prezintă aspecte noi şi captivante din punct de vedere tehnic şi legal. n cazul contractării electronice, provocări juridice decurg din libertatea spaţio-temporală oferită de mediul Internet şi se răsfrâng, cu precădere,asupra locului şi momentului încheierii contractului. Suntem convinşi că actualitatea şi importanţa comerţului electronic și a contractului de vânzare electronic rezidă din obiectivul strategic al politicii interne şi externe a Moldovei aderarea la UE, lucrarea de faţă supune unei analize ample prevederile legislaţiei europene în domeniul contractului comercial internaţional. Acest obiectiv explică şi atenţia deosebită pe care am acordat-o cadrului normativ comunitar analiză care, considerăm, va ii utilă autorităţilor naţionale competente în activitatea or de ajustare a prevederilor legislaţiei naţionale la acquisul comunitar. Avantajele comerţului electronic sunt cunoscute de toţi cei care au recurs cel puţin o dată la procurarea produselor sau serviciilor în regim online. Dincolo de economisirea timpului, magazinele online oferă posibilitatea comodă de a vizualiza sortimentul de produse și condiţiile ofertei de vânzare sau prestare de servicii.