Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Mîrzac, Laura"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 7 of 7
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    La elocución en el contexto contemporáneo: enfoque estilístico, literario y didáctico [Articol]
    (CEP USM, 2025) Mîrzac, Laura
    In the contemporary context, elocution faces new challenges due to the tendency toward simplification and immediacy in communication. In a world where language has become more direct and concise, it is easy to assume that elocution has lost its relevance. However, it remains a fundamental tool for achieving effective and expressive communication, capable of informing, persuading, and evoking emotions. From a stylistic perspective, it is essential to analyze how speakers structure their discourse to achieve clarity, impact, and beauty, whether in everyday conversation, public speeches, or academic writing. In the literary field, elocution plays a crucial role in the construction of texts with aesthetic and symbolic value. The relationship between style and literature helps us understand how language use goes beyond mere functionality to become an artistic and cultural expression. It is not just about conveying ideas but doing so with nuance, rhythm, and depth, creating a richer communicative experience. The didactic aspect of elocution is especially important today, as digital communication has transformed expressive norms. In a context where words are shortened and messages seek immediacy, teaching elocution requires strategies that make it appealing and useful for new generations. It is possible to combine traditional techniques with modern tools to foster more effective oral and written expression without losing the richness of language. Elocution is not just an art of the past but an essential skill for both the present and the future. Restoring its value in education and everyday life can transform the way we communicate and understand the world.
  • Thumbnail Image
    Item
    LA EDUCACIÓN ESTÉTICA DEL ESTUDIANTE UNIVERSITARIO A TRAVÉS DEL ANÁLISIS DE TEXTOS LITERARIOS
    (Editura USM, 2024) Mîrzac, Laura
    The process of teaching-learning a foreign language is not only based on the acquisition and foundation of intellectual values and practical skills, but is also closely connected with the need to discover the beauty, harmony, and aesthetic aspects of the world that surrounds us. Aesthetic education, reading and analysis of the literary text are concepts that assume an indissoluble link and whose efficiency in the era of technical-scientific progress depends, to a considerable extent, on the strategies that the teacher applies to the foreign language lesson.
  • Thumbnail Image
    Item
    MICROSISTEMUL MIJLOACELOR DE EXPRESIE VERBALĂ A PUNCTULUI DE VEDERE AL AUTORULUI ÎN SPANIOLA CONTEMPORANĂ (STUDIU LINGVO-STILISTIC)
    (2020) Mîrzac, Laura; Dumbrăveanu, Ion
    Scopul lucrării rezidă în elucidarea principalelor forme de manifestare verbală a punctului de vedere al autorului, în aspect lingvo-stilistic, prin integrarea adițională a rezultatelor obținute în domeniul naratologiei, psihologiei, filozofiei și artelor vizuale.
  • Thumbnail Image
    Item
    PERSPECTIVA NARATIVĂ ÎN ROMANUL SCRIITOAREI ANA MARIA MATUTE PRIMERA MEMORIA
    (CEP USM, 2013) Mîrzac, Laura
    În acest articol ne-am propus să efectuăm o analiză a particularităţilor naraţiunii homodiegetice din cadrul romanului scriitoarei spaniole Ana Maria Matute Primera memoria. Pentru a realiza acest scop, ne-am axat pe noţiunile de autor/narator, personaj, perspectivă narativă, omniscienţă, discurs interior/exterior, indispensabile unei interpretări adecvate a operei literare.
  • Thumbnail Image
    Item
    STIL ŞI PERSPECTIVĂ ÎN ROMANUL LUI MIGUEL DELIBES “LOS SANTOS INOCENTES”
    (CEP USM, 2015) Mîrzac, Laura
    Miguel Delibes (1920-2010) reprezintă, indiscutabil, una din somităţile literaturii spaniole din a doua jumătate a secolului XX – începutul secolului XXI. Vasta operă literară a acestuia se distinge printr-o excelentă stăpânire a limbiicastiliene, fapt pentru care ne-am propus să efectuăm o analiză a romanului “Los santos inocentes” (1981), care prezintăo serie întreagă de particularităţi semnificative, şi anume: stilul indirect liber, punctuaţia specifică, abundenţa ialogurilor, combinarea registrelor etc.
  • Thumbnail Image
    Item
    STIL, LIMBAJ ȘI PERSPECTIVĂ NARATIVĂ ÎN PROZA LUI ROBERTO BOLAÑO
    (CEP USM, 2024) Mîrzac, Laura
    Roberto Bolaño (1953-2003) reprezintă, indiscutabil, una din somitățile literaturii latino-americane din a doua jumătate a secolului XX – începutul secolului XXI. În prezentul articol, ne-am propus să punctăm câteva aspecte esențiale în viața și opera acestui distins scriitor și poet chilian, a cărui creație literară, profundă și polifațetică, nu încetează să impresioneze publicul cititor pasionat de o literatură de calitate. Drept repere pentru explorarea acestora ne vor servi stilul, limbajul și perspectiva narativă din proza bolañiană, care se caracterizează prin originalitatea abordării unor subiecte cotidiene, diversitatea fondului lexical, neutralitatea sau, dimpotrivă, figurativitatea limbajului, în care își găsește oglindire individualitatea inconfundabilă a prozatorului și poetului Roberto Bolaño.
  • Thumbnail Image
    Item
    TEHNICI NARATIVE ÎN ROMANUL LUI CAMILO JOSÉ CELA „LA COLMENA”
    (CEP USM, 2016) Mîrzac, Laura
    În acest articol ne-am propus să efectuăm o analizăa romanului consacratului scriitor spaniol Camilo José Cela „La colmena” (1951), atenţia principalăfiind centratăasupra mai multor inovaţii de ordin formal, caracteristice pentru proza spaniolădin a doua jumătate a secolului XX – începutul secolului XXI. În acest sens, ni se pare oportună o elucidare mai detaliat A a unor asemenea aspecte ca perspectiva multiplă, statutul naratorului, inserarea dialogului, prezenţa limbajului colocvial etc.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify