Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Guțu, Vladimir (conducător științific)"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    Demersuri metodologice și experiențiale ale învățătorului de sprijin în valorificarea instruirii individualizate a elevilor cu CES [Rezumat]
    (2025) Cheia, Florin; Guțu, Vladimir (conducător științific)
    Scopul cercetării: fundamentarea și valorificarea cadrului metodologic de intervenție a cadrului didactic de sprijin în organizarea instruirii individualizate a elevilor cu CES. Obiectivele cercetării sunt: (1) interpretarea analitică a conceptelor de integrare și incluziune a elevilor cu CES; (2) analiza abordărilor psihologice, pedagogice și metodologice a problematicii instruirii individualizate a elevilor cu CES; (3) stabilirea cadrului conceptual și metodologic de intervenție a învățătorului de sprijin în organizarea instruirii individualizate a elevilor cu CES; (4) elaborarea programului de formare continuă a învățătorului de sprijin din perspectiva instruirii individualizate a elevilor cu CES; (5) validarea experimentală a programului de formare continuă a învățătorului de sprijin din perspectiva instruirii individualizate a elevilor cu CES. Noutatea științifică și semnificația teoretică este determinată de: (1) fundamentarea teoretică a fenomenului de instruire individualizată printr-o abordare complexă care vizează componentele: pedagogică, psihologică și metodologică; (2) identificarea competențelor profesionale necesare învățării de tip individualizat a elevilor cu CES; (3) stabilirea reperelor de evaluare a nivelului de pregătire profesională a cadrelor didactice în contextul educației incluzive; (4) interdependența factorilor educaționali implicați în instruirea individualizată a învățării a elevilor cu CES; (5) identificarea elementelor favorizante ale interacțiunii dintre cadrul didactic de la clasă și cadrul didactic de sprijin în vederea intensificării raporturilor de colaborare pentru asigurarea succesului educațional; (6) Elaborarea ”Programului de formare a competențelor profesionale în instruirea individualizată a învățării”. (7) Elaborarea cadrului de funcționare a interacțiunilor relaționale dintre cadrul didactic de la clasă și cadrul didactic de sprijin și valorificarea acestora în instruirea individualizată a copiilor cu CES. Problema științifică soluționată: a constituit proiectarea cadrului de funcționare a relațiilor de colaborare dintre cadrul didactic de la clasă și cadrul didactic de sprijin pe fondul formării competențelor profesionale și valorificarea lor în instruirea individualizată a elevilor cu CES.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify