Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Florea, Veronica Alina"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    Valorizarea mesajului oral în literatura română: perspective didactice în învățământul primar [Articol]
    (Editura USM, 2025) Florea, Veronica Alina
    Modelul metodologic de receptare–predare a mesajului oral cu valențe literare în învățământul primar urmărește formarea competenței de comunicare literară prin integrarea strategică a componentelor curriculare: epistemologie, teleologie, conținuturi și strategii. Acest demers vizează dezvoltarea unei comunicări expresive, conștiente și reflexive, fundamentate pe receptarea activă și interpretarea personală a mesajului oral. Activitățile didactice sunt organizate progresiv, de la exerciții pre-comunicative la activități comunicative funcționale și expresive. Se urmărește stimularea gândirii critice, exprimarea individuală și consolidarea sensibilității literare prin tehnici interactive, colaborative și metacognitive. Indicatorii receptării eficiente includ identificarea, decodificarea, echivalarea semantică, integrarea mesajului oral în contexte de comunicare autentică și participarea activă în dezbateri. Acești indicatori fundamentează proiectarea lecțiilor și permit diferențierea activităților în funcție de nivelul elevilor. Metacogniția este valorificată ca instrument de învățare complex, prin promovarea conștientizării actului de receptare, planificare, monitorizare și autoevaluare. Prin integrarea acesteia în activitățile de audiere, citire și exprimare orală, elevii dobândesc autonomie în învățare și își dezvoltă capacitatea de înțelegere și exprimare literară. Se subliniază importanța sensibilizării elevilor asupra mesajului oral cu valențe literare, prin stimularea interesului cognitiv, adaptarea strategiilor didactice și crearea unui mediu de comunicare autentic. Receptarea devine astfel un proces activ, profund și formator, generând o conexiune autentică între elev, limbaj și experiență culturală.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify