Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Duhlicher, Olga"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 16 of 16
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    COLLABORATIVE LEARNING IN THE ENGLISH CLASSROOM: CHARACTERISTICS, CONDITIONS AND TECHNIQUES
    (CEP USM, 2011) Duhlicher, Olga; Blajin, Cristina
    Lucrul în grup, prin colaborare, constituie o parte importantăa unei lecţii reuşite. Obiectivul principal al lucrului în grup este de a-i implica cât mai activ pe elevi în procesul de învăţare atunci când există un scop comun acceptat de toată clasa. Gruparea permite elevilor să lucreze împreună pentru a eficientiza învăţarea proprie şi pe a altora. Pentru ca o grupare în vederea învăţării prin colaborare să fie eficientăşi pentru ca timpul rezervat lecţiei să fie folosit în mod adecvat, elevii trebuie să aibă responsabilităţi clare potrivit rolului fiecăruia în realizarea obiectivelor definite ale grupului şi să conştientizeze necesitatea atingerii lor.
  • Thumbnail Image
    Item
    COMPETENŢA DE EDUCAŢIE INTERCULTURALĂ, DIMENSIUNE A COMPORTAMENTULUI PROFESIONAL AL PROFESORULUI
    (Centrul Educaţional Pro Didactica, 2008) Duhlicher, Olga; Dandara, Otilia
  • Thumbnail Image
    Item
    COMPETENŢA INTERCULTURALĂ – COMPONENTĂ DE BAZĂ (FUNDAMENTALĂ) A COMPETENŢEI DIDACTICE
    (CEP USM, 2007) Duhlicher, Olga
    Although the term intercultural competence is now widely used in the field of intercultural communication, it is still not widely understood, nor do interculturalists agree upon a common definition. What most do agree upon is the “double-edged” nature of the intercultural experience; that is, that development of competence in another culture and proficiency in its language provide the opportunity for powerful reflections into one’s own native world view. Although researchers characterize intercultural competence in various ways, three principal themes (or domains of ability) emerge: 1) the ability to develop and maintain relationships, 2) the ability to communicate effectively and appropriately with minimal loss or distortion, and 3) the ability to attain compliance and obtain cooperation with others. Stated this way, it becomes obvious that similar abilities are desirable, if not altogether necessary, for everyone everywhere – interculturally and culturally. That is, not only do these domains form part of “intercultural” relations, they are equally germane to “interpersonal” relations. The intercultural level, however, is further complicated when people interact across cultures because their commonalities diminish while differences increase dramatically.
  • Thumbnail Image
    Item
    COMUNICAREA INTERCULTURALĂ – PREMISĂ ŞI MECANISM AL FORMĂRII COMPETENŢEI INTERCULTURALE
    (CEP USM, 2010) Duhlicher, Olga
    Communication with other cultures characterizes our world.The new methods of technology increase the number of interactions between cultures and make communication easier. Intercultural communication is nowadays of great importance and, with its help we may find some answers to the modern world’s problems. Intercultural communication has an important role: it can prevent miscommunication, misunderstandings and mistakes, conflict situations in our multicultural world.
  • Thumbnail Image
    Item
    COOPERATIVE LEARNING IN THE ENGLISH LANGUAGE CLASSROOM
    (CEP USM, 2010) Duhlicher, Olga; Macovei, Dorina; Fiodorov, Victoria
    Învăţarea prin cooperare reprezintă modul de organizare a activităţii didactice pe grupuri mici, astfel încât – lucrând împreună – elevii (studenţii) îşi maximizează atât propria învăţare, cât şi cea a celorlalţi colegi. Cercetările arată că elevii (studenţii) care realizează sarcini de învăţare prin cooperare în grup tind să aibă performanţe, un număr mai mare de competenţe sociale pozitive, o mai bună înţelegere a conţinuturilor şi deprinderilor pe care şi le formează. Învăţarea prin cooperare trebuie utilizată în mod strategic. Cu timp şi răbdare, orice profesor, la orice nivel, poate integra învăţarea prin cooperare în procesul de predare-învăţare. Cheia succesului constă în menţinerea unor rezultate bune, răspunderea individuală şi de grup a elevilor (studenţilor) şi crearea unui mediu în sala de clasă în care să prevaleze cooperarea.
  • Thumbnail Image
    Item
    CORELAREA COMPETENŢEI DE COMUNICARE ÎN LIMBA STRĂINĂ CU COMPETENŢA DE SPECIALITATE A STUDENŢILOR NEFILOLOGI
    (CEP USM, 2013) Blajin, Cristina; Duhlicher, Olga
    Pentru majoritatea oamenilor, scopul principal în a învăţa o limbă străină este de a fi capabil să comunice. Anume prin comunicare oamenii trimit şi primesc eficient mesaje şi negociază înţelesuri. În prezent, devine mult mai important cum să comunici eficient în procesul de învăţare a limbilor străine decât să scrii şi să citeşti. Ca urmare, dobândirea competenţei de comunicare a devenit un imperativ atât pentru cei care învaţă limbile străine, cât şi pentru profesori. Pentru început vom prezenta câteva definiţii ale celor mai importante concepte: competenţă, comunicare, competenţă comunicativă. În al doilea rând, prezentăm definiţiile de specialitate/competenţă profesională. În al treilea rând, înaintăm recomandări cu privire la modul de a dezvolta competenţe de comunicare la studenţi. În cele din urmă, sunt prezentate unele modalităţi de corelare a competenţei de comunicare într-o limbă străină şi a competenţei profesionale.
  • Thumbnail Image
    Item
    CREATING A POSITIVE CLASSROOM ENVIRONMENT
    (CEP USM, 2010) Fiodorov, Victoria; Duhlicher, Olga
    Crearea atmosferei pozitive este visul şi responsabilitatea fiecărui profesor. Atmosfera plăcută constituie mediul în care procesul de învăţare devine interesant, studenţii sunt încurajaţi şi în care toţi vor săia parte. Crearea atmosferei plăcute în auditoriu va permite studenţilor să se simtă confortabil, în siguranţă şi implicaţi în procesul de învăţare – lucru pe care toţi studenţii îl merită.
  • Thumbnail Image
    Item
    DOCUMENTELE CURRICULARE DIN PERSPECTIVA INTERCULTURALITĂTII
    (CEP USM, 2011) Duhlicher, Olga; Macovei, Dorina
    Identifying new educational curriculum resources in our educational area and addressing them in terms of intercultural pedagogy would provide wide opportunities for training human beings in the spirit of intercultural education, good interethnic relations, human and social solidarity. The formation of intercultural competence should be a social and national challenge of the educational policy. Achieving this objective perfectly fits into the axiology of contemporary world which opts for peace and cooperation between people, freedom and democracy, economic prosperity, intercultu-ralism and the tendency to conform our educational policy to the European educational policy. It should be noted that the introduction of this new education approach requires a change in the pedagogical approach that should be realized from the perspective of forming social competences.
  • Thumbnail Image
    Item
    ERROR CORRECTION IN THE EFL CLASSROOM
    (CEP USM, 2018-10-26) Duhlicher, Olga
    În învățarea limbilor străine, erorile/greșelile sunt inevitabile, iar modul de abordare a acestor erori este prima problemă cu care se confruntă orice profesor de limbi străine. În acest sens, unul dintre obiectivele principale ale cadrelor didactice ar trebui să fie acela de a afla ce gândesc elevii/studenții despre corectarea erorilor și despre influența acestora asupra învățării limbilor străine. Profesorii ar trebui să acorde atenție atitudinilor și opiniilor studenților pentru a menține motivația lor și pentru a le îmbunătăți rezultatele, făcându-i conștienți de erorile/greșelile lor. Profesorii și elevii/studenții ar trebui să comunice în mod clar pentru a afla ce fel de abordare/metodă a corectării erorilor aduce avantaje elevilor/studenților și contribuie la învățarea limbii străine. În acest sens, cercetătorii consideră erorile ca dovadă a contribuției pozitive a studentului la învățarea limbilor străine, mai degrabă decât ca un semn al incapacității elevului/studentului de a stăpâni noua limbă, așa cum mulți profesori îl văd. De aceea, corectarea erorilor este considerată unul dintre cele mai importante aspecte ale învățării și predării limbii străine, care necesită cercetări suplimentare.
  • Thumbnail Image
    Item
    EXTENSIVE READING THROUGH GRADED READERS - A PRACTICAL PERSPECTIVE
    (CEP USM, 2016-03-12) Duhlicher, Olga; Blajin, Cristina
    Effective reading is essential for success in foreign language acquisition. After all, reading is the basis of instruction in all aspects of language learning: using textbooks for language courses, writing, revising, developing vocabulary, acquiring grammar, editing, and using computer-assisted language learning programs. Reading instruction, therefore, is an essential component of every foreign language curriculum. Extensive reading involves students reading long texts or large quantities for general understanding, with the intention of enjoying the texts. It is usually done with graded readers. Graded Readers are books (both fiction and non-fiction) written especially for language learners to build their reading speed and fluency and to give them chances to practice ‘real’ reading for pleasure. A plethora of activities can be designed based on these graded readers starting with basic vocabulary exercises and finishing with projects or longer pieces of work carried out in connection with the book which can obviously increase enjoyment and thus, motivation.
  • Thumbnail Image
    Item
    THE IMPORTANCE AND BEN EFITS OF TEACHING READING STRATEGIES: IMPROVING READING COMPREHENSION
    (CEP USM, 2011) Roşcovan, Nina; Duhlicher, Olga
    Lectura constituie o activitate fundamentală pentru întreţinerea condiţiei intelectuale, îmbogăţirea cunoştinţelor şi a limbajului, pentru cunoaşterea indirectă a diferitelor universuri şi realităţi. Lectura aduce cititorilor beneficii mari, care nu pot fi puse la îndoială de nimeni. Acesta este motivul pentru care cititorii trebuie să înţeleagă importanţa lecturii. În acest articol autorii menţionează importanţa şi beneficiile lecturii şi, de asemenea, prezintă strategiile efective de îmbunătăţire a comprehensiunii unui text în procesul de lectură. Aceste strategii sunt esenţiale nu doar pentru comprehensiunea scrisă, dar şi pentru a depăşi barierele în lectură, pentru a deveni un cititor mai bun.
  • Thumbnail Image
    Item
    INFLUENŢA COMUNICĂRII DIDACTICE ASUPRA CLIMATULUI EDUCAŢIONAL
    (CEP USM, 2011) Duhlicher, Olga; Macovei, Dorina
    It is obvious that didactic communication by its specific teaching is important for developing an effective and inclusive school climate. Didactic communication directs the work of teachers by boosting their capacity to: a) create a viable lesson plan, b) develop an educational message, c) focus on each student’s educational message, taking into account the intellectual, socio-affective and psychomotor peculiarities, d) stimulate continuous improvement of educational action by taking full advantage of the reverse connection to external cycles designed as a prerequisite forself-instruction/self-education. It should be mentioned that didactic communica tion is the main tool in promoting the educational climate which can influence positively or negatively by its peculiarities.
  • Thumbnail Image
    Item
    THE INTERCULTURAL COMPETENCE: A PRAGMATIC PERSPECTIVE
    (CEP USM, 2017-03-18) Duhlicher, Olga
    In countries where ethnic diversity is on the rise, successful relationships with friends and neighbours and intercultural partners depend on the ability to deal effectively with differences in a positive manner. The present publication seeks to address this topic of growing interest to many audiences in all the regions of the world, intercultural competence. We will present some activities focused on developing the intercultural competence at the English language classes. The development of intercultural competence presents a challenge for educators and learners alike, yet its attainment enables exciting possibilities. Intercultural competence offers the chance of transcending the limitations of one’s own world view.
  • Thumbnail Image
    Item
    POSTMODERNISMUL – CADRU AL DIVERSITĂŢII EDUCAŢIONALE
    (CEP USM, 2010) Duhlicher, Olga
    Postmodernity is the age of thinking, not so much of fragmentation, as of plurality, even the shift from unity to plurality is a form of our existence. Diversity is both an intrinsic attribute of nature and culture. As regards culture, without diversity, it would be empty, without any content. Values, beliefs, symbols, attitudes, mentalities, habits, morals, ethical standards are elements of culture that distinguish people, social groups, communities, and nations. Even if there is a common moral core, people are different depending on the elements of culture they are identified with.
  • Thumbnail Image
    Item
    TEACHING ENGLISH TO ADULTS : STRATEGIES AND TECHNIQUES
    (CEP USM, 2010) Macovei, Dorina; Duhlicher, Olga
    Predarea limbii engleze adulţilor este o profesie plină de satisfacţii şi interesantă. Din moment ce începi predarea limbii engleze ca limbă a doua şi întâlneşti oameni din domenii şi culturi diferite, înveţi despre cultura lor, diferite expresii, politica şi structurile sociale care sunt diferite de a ta. Fiecare oră de studiu este o oportunitate de a ajuta adulţii şi de a preda, dar este, de asemenea, o şansă de a învăţa şi de a primi anumite informaţii. Atunci când avem grupe de adulţi, trebuie să fim conştienţi de atitudinea lor, de experienţele anterioare, obiceiurile, opiniile şi culturile lor. Trebuie să înţelegem perspectivele lor şi să fim capabili a-i ajuta să descopere cât de utilă poate fi pentru ei o schimbare în comportament şi acţiuni. Trebuie să-i implicăm în procesul de învăţare şi să-şi ajutăm să-şi îndeplinească scopurile precis definite. Dacă vom putea demonstra adulţilor că vor obţine beneficii din programele noastre, ei vor avea succese mai mari, iar beneficiile vor dura mai mult timp.
  • Thumbnail Image
    Item
    USING SPEAKING ACTIVITIES IN THE EFL CLASSROOM: THEORY AND PRACTICE
    (Print-Caro, 2021, 2021) Duhlicher, Olga
    Dintre cele patru competențe lingvistice de bază, exprimarea orală este considerată cea mai importantă, deoarece comunicarea joacă un rol cheie în viața noastră de zi cu zi. În acest context, este important să menționăm că abilitățile de comunicare/exprimare orală sporesc fluența și acuratețea/corectitudinea limbajului studenților și, de asemenea, sporesc încrederea acestora. Aflarea modalităților de a ajuta studenții să practice activitățile de exprimare orală în clasă și să le facă distractive și interesante, dar utile este o provocare. Predarea activităților de exprimare orală în diferite grupuri de studenți în timpul orelor ne-a dat posibilitatea de a încerca diferite abordări și de a testa diferite tehnici. Există multe și variate activități de exprimare orală care îi ajută pe studenți să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare și să-i ajute în dezvoltarea lor personală și profesională. Astfel, este necesar ca profesorii de limba engleză să implementeze diferite activități de exprimare orală în clasă. Articolul dat oferă sugestii legate de acest subiect, care pot inspira atât profesorii, cât și studenții. Devine esențial pentru profesori să ofere activități de exprimare orală eficiente pentru a stabili un mediu de învățare interactiv și pozitiv și pentru a-i face pe studenți să posede una din cele 4 competențe de bază.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify