Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Dorogan, Valentin"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 4 of 4
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    Comunicarea ştiinţei şi educaţia în societatea bazată pe cunoaştere
    (Universitare „A.I.Cuza”, 2015) Țurcan, Nelly; Dorogan, Valentin
    Lucrarea dezvăluie un rol crescând al comunicării științifice pentru cultura științifică a societății și rolul comunicării științifice în societatea bazată pe cunoaștere. Acest articol oferă o analiză a rezultatelor sondajului privind implicarea cercetătorilor în procesul de comunicare științifică și constituirea culturii științifice a societății. Studiul arată că cercetătorii preferă să comunice cu publicul despre știință folosind mijloace tradiționale: conferințe, prelegeri publice și articole în reviste populare. Tinerii cercetători folosesc adesea noile media pentru comunicarea științifică. Un rol important în comunicarea științifică are diferite structuri: instituții de cercetare, muzee, biblioteci și mass-media. Comunicarea cunoștințelor științifice prin mass-media contribuie la formarea unei culturi științifice și la construirea cunoștințelor științifice de bază.
  • Thumbnail Image
    Item
    GHID METODIC PENTRU STAGIILE DE PRACTICA LA SPECIALITATEA ŞTIINŢE ALE COMUNICĂRII
    (CEP USM, 2017) Dorogan, Valentin
    Stagiile de practică la specialitatea Științe ale Comunicării constituie o etapă importantă în formarea profesională a viitorilor jurnalişti.
  • Thumbnail Image
    Item
    PUBLICITATEA ÎN SPAȚIUL CITADIN
    (CEP USM, 2016) Dorogan, Valentin
    A wide spread at the international level out of home advertising is known to be one of the most creative types of communication for very large and heterogeneous auditorium. The media advertising is a relativly new type of adevetising based on the favorable for development ground in Moldavian Republic thanks to the fact that is one attractive, memorable, clear for consumer, is of long duration and contains certain aesthetical values responsable for creativing some positive emotions. The proposed article is an attempt to make a analysis of curent state of ambient advertising in the capital of Moldovian Republic.
  • Thumbnail Image
    Item
    SLOGANUL –- ELEMENT IMPORTANT ÎN STRUCTURA PUBLICITARĂ
    (CEP USM, 2021) Dorogan, Valentin

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify