Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Domniţeanu, Aurelia"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 4 of 4
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    DEZVOLTAREA COMPETENŢEI DE LECTURĂ ÎN CONTEXTUL ÎNVĂŢĂMÂNTULUI ONLINE
    (CEP USM, 2020) Domniţeanu, Aurelia
  • Thumbnail Image
    Item
    DEZVOLTAREA COMPETENŢEI LECTORALE ÎN CADRUL EXAMENELOR NAŢIONALE DIN CICLUL GIMNAZIAL
    (CEP USM, 2021) Domniţeanu, Aurelia
    The National Examinations in the European space and implicitly in Romania and the Republic of Moldova have changed their structure more and more, their aim being to fight with functional illiteracy and to bring this type of final evaluation closer to the educational ideal captured in all school curricula. They have increasingly turned to the items proposed by the international PISA tests which focus on working with the text at first sight, with its understanding and the use of information from such texts for personal purposes. A result of the use of these items is the development of reading skills.
  • Thumbnail Image
    Item
    EDUCAȚIA ANTI-BULLYING PRIN MESAJUL ETIC ȘI ESTETIC AL TEXTELOR LITERARE
    (Mini Print, 2024) Goraş-Postică, Viorica; Domniţeanu, Aurelia
    În ultimii ani, toată lumea și-a îndreptat atenția către problema bullying-ului, elevii și studenții și-au făcut auzită vocea,iar adulții au inițiat legi și acțiuni de identificare și diminuare a acestui fenoomen. Violența școlară este pe larg răspândită, conform statisticilor internaționale, 8000 de adolescenți trebuie să facă față anual poverii bullying-ului. Pentru că societatea e în continuă schimbare și crește ponderea cyberbullying-ului, un grup de lucru internațional, format din Catedra UNESCO pentru Bullying și Cyberbullying, alături de Forumul Mondial Anti-Bullying(WAFM), au considerat oportună o definiție mai holistică și mai incluzivă a bullying-ului școlar.Aceștia au venit cu recomandarea pentru un învățământ incluziv ce ține cont de dimensiunile individuale, contextuale și sociale. Definiția extinsă permite o abordare mai largă și încurajează cooperarea dintre diverșii factori implicați.Propunerea nouă de definire se referă la faptul că bullying-ul este un proces social dăunător, caracterizat de un dezechilibru de putere, determinat de normele sociale și instituționale. Și, întrucât de incluziunea socială ulterioară a elevilor se ocupă în special școala, am considerat oportună o cercetare a situației de fapt într-o instituție educațională, aplicând un chestionar elevilor de gimnaziu, pentru a vedea în ce măsură se lovesc de acest fenomen și cum îi poate ajuta demersul educativ de la disciplina Limba și literatura română în prevenirea și diminuarea lui.
  • Thumbnail Image
    Item
    MOTIVAȚIA ELEVILOR ÎN DEZVOLTAREA COMPETENȚEI DE LECTURĂ
    (CEP USM, 2022-11-10) Domniţeanu, Aurelia

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify