Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Chicu, Valentina"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 6 of 6
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    CULTURA CALITĂȚII
    (Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2018) Chicu, Valentina; Lîsenco, Serghei
    Atât managerii, cât și cadrele didactice proactive, cu abilități reflexive bine dezvoltate, au ajuns la următoarea concluzie: crearea comisiilor de asigurare a calității, elaborarea și implementarea standardelor nu sunt suficiente pentru asigurarea nivelului cel mai înalt a calității serviciilor educaționale. Factorul decisiv al producerii calității în instituția de învățământ este cultura calității. Autorii articolului propun răspunsuri la două întrebări: Ce înseamnă cultura calității în instituția educațională? Cum se „construiește” cultura calității într-o instituție? Articolul îmbină cugetări filozofice privind sensul termenului „cultura calității” cu sugestii practice, care pot fi implementate ușor în instituția de învățământ. Cititorii vor avea posibilitatea de a testa gradul de dezvoltare a culturii calității în instituția lor și de a lua decizii privind aspectele care solicită mai multă atenție. Mesajul principal este: cultura calității reprezintă un context organizațional care determină nivelul calității serviciilor educaționale; ea porneşte de la „eu” și se extinde până la „noi”, de la cadru didactic la întreaga comunitate academică din instituție.
  • Thumbnail Image
    Item
    IMPLEMENTAREA CURRICULUMULUI UNIVERSITAR CA PROCES DE COCREARE
    (CEP USM, 2022-11-10) Chicu, Valentina
  • Thumbnail Image
    Item
    PERCEPEREA ŞI REALIZAREA CALITĂŢII ÎN EDUCAŢIE
    (CEP USM, 2007) Chicu, Valentina
    The article treats the most actual subjects of educational sciences nowadays – the role of teacher in obtaining quality in education. Today it should be developed the proficiency of actual and future teachers to make the curriculum for new school courses in accordance with the requirements of all beneficiary of the educational system. In this context it is necessary to know the requirements and implement the theoretical and practical module in refresher and university courses.
  • Thumbnail Image
    Item
    REFERATUL CA INSTRUMENT AL MANAGEMENTULUI CALITĂŢII
    (CEP USM, 2007) Chicu, Valentina
    The article treats the most controversial subjects of educational sciences nowadays – the quality management. The teacher as the manager of the entire process of teaching – learning – assessment has not only to control but to guarantee its quality as well. The teacher `s task is to make the student responsible for the quality of the learning process and to give the proper tools in this context too. This paper raises the method of using the report as an instrument of quality management.
  • Thumbnail Image
    Item
    SCHIMBAREA ŞI DEZVOLTAREA ÎN EDUCAŢIE
    (Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2017) Chicu, Valentina
    În opinia publică specializată şi nespecializată, educaţia are nevoie de salvare, iar schimbarea este cea care o poate salva. Examinăm câteva exemple de transformări implementate recent în învățământul din Republica Moldova şi ajungem la concluzia că schimbarea va avea efect numai cu participarea activă şi bine informată a tuturor celor vizaţi de aceste reforme
  • Thumbnail Image
    Item
    VÂRSTA ÎNVĂȚĂRII
    (Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, 2017) Chicu, Valentina
    În secolul al XXI-lea sistemele de învăţământ se confruntă cu marea provocare de a asigura condiţii echitabile educaţiei de calitate pentru toţi pe parcursul întregii vieţi. În contextul schimbărilor în structura populaţiei, unde ponderea adulţilor vârstnici este în creştere, devine prioritară instruirea adulţilor vârstnici, ceea ce presupune crearea unei oferte accesibile pentru fiecare şi cultivarea cererii de servicii educaţionale. Pentru a face faţă acestei provocări, pentru a oferi servicii educaţionale în contexte noi, este necesară reconsiderarea sistemului de învăţământ, revizuirea politicilor în domeniu, a misiunii şcolii în comunitate şi a pregătirii cadrelor didactice.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify