Browsing by Author "Bulat, Veronica"
Now showing 1 - 20 of 22
- Results Per Page
- Sort Options
Item ABORDĂRI TEORETICO-METODOLOGICE PRIVIND COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI PRIN PRISMA PROCESULUI DECIZIONAL(CEP USM, 2021) Hămuraru, Maria; Bulat, VeronicaActualmente, procesul decizional al consumatorului reprezintă un subiect important de discuție în rândul tuturor entităților economice producătoare și prestatoare de servicii. Astfel, specialiștii de marketing din cadrul firmelor sunt permanent preocupați de dorințele și nevoile consumatorilor, de stimulii, de factorii care influențează alegerea de cumpărare, aceasta fiind problema primordială. Creșterea complexității vieții economice, precum și progresul tehnico-științific au condus la necesitatea cunoașterii mecanismului comportamentului uman, care devine tot mai complicat și mai amplu, dar în același timp tot mai interesant și provocator. În condițiile actuale, oferta posedă multiple variante, consumatorii dobândesc foarte multe posibilități de alegere a produselor și serviciilor, iar puterea de cumpărare a populației, împreună cu nivelul de educație și cultură, a crescut considerabil, ceea ce influențează cumpărătorul să-şi satisfacă mai multe trebuinţe, mai sofisticate, calitativ ridicate, aspect de care ține seama, numaidecât, producătorul, pentru a putea veni în întâmpinarea dorinţelor acestuia. Astfel, dacă producătorul nu distinge la timpul potrivit aceste noi opţiuni ale clientului, acesta se va îndrepta către un alt producător.Item ASPECTE PRIVIND ROLUL MARKETINGULUI ON - LINE ÎN DEZVOLTAREA ACTIVITĂȚII ECONOMICE(CEP USM, 2020) Bulat, VeronicaThe marketing strategies applied by enterprises differ greatly from one field to another. Manufacturers of consumer goods have introduced into their marketing activities certain modern online marketing techniques, and at the same time have largely retained traditional promotion techniques. In essence, online marketing is a form of traditional marketing that is based on the principles of operation and characteristics of direct marketing. The main principle to support the development of online marketing is that of "electronic customer", which aims to achieve a degree of personalization of offers as high as possible.Item ASPECTE PRIVIND ROLUL MARKETINGULUI ON-LINE ÎN DEZVOLTAREA ACTIVITĂȚII ECONOMICE(CEP USM, 2020) Bulat, VeronicaThe marketing strategies applied by enterprises differ greatly from one field to another. Manufacturers of consumer goods have introduced into their marketing activities certain modern online marketing techniques, and at the same time have largely retained traditional promotion techniques. In essence, online marketing is a form of traditional marketing that is based on the principles of operation and characteristics of direct marketing. The main principle to support the development of online marketing is that of "electronic customer", which aims to achieve a degree of personalization of offers as high as possible.Item ASPECTE TEORETICO-METODOLOGICE PRIVIND APLICAREA METODEI STUDIULUI BAZAT PE PROIECT (PBL) CA OPORTUNITATE DE DEZVOLTARE A COMPETENȚELOR PROFESIONALE ÎN CADRUL DISCIPLINELOR ECONOMICE(CEP USM, 2021) Hămuraru, Maria; Bulat, VeronicaÎnvățarea bazată pe problemă/proiect sau PBL (Problem/Project-based Learning) este o abordare educațională care folosește probleme reale ca metodă centrată pe cel ce învăță. Analiza acestor probleme duce la dobândirea de noi cunoștințe disciplinare și abilități de rezolvare a problemelor. O situație problemă este prezentată studentului masterand înainte de a dobândi cunoștințe despre un concept studiat. Lucrând cu alți colegi, el analizează problema, formulează întrebări, realizează un sondaj și cercetează, creează ipoteze și ajunge la o soluție a problemei. În loc să dobândească cunoștințe în vid, neștiind cum pot fi aplicate aceste cunoștințe, problema atrage studentul la noi provocări, intervenind la nivelul complexități și detaliilor cercetare. Astfel, studenții învață în contextul în care se va aplica învățarea în practica economică. Acest lucru va duce la abordări de învățare mai aprofundate.Item BUNE PRACTCI PRIVIND APLICAREA MARKETINGULUI VERDE(CEP USM, 2022-05-20) Bulat, VeronicaMarketing is the process by which the necessary and sufficient conditions are created so that the customer is convinced that he has made the correct decision to buy the product we have proposed to him. The key concept in this definition is the process, because until the appearance of the service or product on the market, a sequence of essential operational activities is carried out and the marketing activity involves the research, promotion, sale and distribution of products or services. The classic marketing concept assumes that economic entities have the ability to thrive, identifying the current needs and desires of customers in the target group and meeting these needs and desires more efficiently and effectively than competitors. The focus is on meeting the company's short-term sales, growth and profit needs, giving customers what they want now. However, satisfying the immediate needs and desires of consumers does not always serve the future interests of customers or the business.Item CERCETĂRI ŞI ANALIZĂ DE PIAŢĂ: NOTE DE CURS: DISCIPLINĂ INCLUSĂ ÎN PROGRAMUL DE MASTER „STUDII ÎN MARKETING”(CEP USM, 2020) Bulat, Veronica; Corețchi, BorisAceaste note de curs vor servi în scopul de a pune la dispoziţia studenţilor masteranzi, înscri şi la programul de master „Studii în marketing”, viitori marketeri şi funcţionari în economia productivă, o serie de cunoştinţe de bază din domeniul cercetărilor şi analizei de piaţă.Item CERCETĂRI ŞI ANALIZĂ DE PIAŢĂ : GHID METODIC PENTRU SEMINAR(CEP USM, 2022) Bulat, VeronicaDisciplina „Cercetări şi analiză de piaţă” participă la formarea competenţelor generice şi specifice ale personalităţii integre în domeniul marketingului pentru a corespunde cerinţelor actuale şi de perspectivă ale pieţei de muncă locale şi internaţionale.Item Challenges of implementing circular economy principles in EU transport logistics(CEP USM, 2024-10-24) Hămuraru, Maria; Bulat, VeronicaThis article investigates the challenges associated with implementing green transport logistics within the European Union, with a particular focus on the urgent need to adopt sustainable practices in the logistics sector. It highlights the growing environmental concerns linked to traditional transport methods and stresses the importance of transitioning towards greener alternatives to reduce the carbon footprint and meet sustainability goals.Item DEVELOPMENT TRENDS OF THE RURAL TOURISM INDUSTRY IN THE REPUBLIC OF MOLDOVA(CEP USM, 2022-09-27) Chistol, Andrei; Bulat, VeronicaThe national tourism development policy is geared towards promoting the country's image, aimed at generating domestic, regional and international tourism demand. The Republic of Moldova, as a tourist destination, is little known abroad, compared to the destinations of neighboring countries, yet the central and non-governmental authorities are constantly engaged in developing and strengthening the regulatory and promotional framework of standardized information packages, which would make the image of our country more attractive. Following the social, political and regional conjuncture, the development of rural tourism is a niche that can be efficiently developed in the context of the development of the tourism industry in the Republic of Moldova.Item EXPERIENŢA EUROPEANĂ ÎN DOMENIUL ORGANIZĂRII COMERŢULUI CU PRODUSE STOMATOLOGICE(CEP USM, 2014) Bulat, VeronicaÎn articol sunt analizate componentele-cheie şi dimensiunile pieţei produselor stomatologice, este prezentată segmentarea pieţei europene de echipamente, ateriale consumabile şi produse destinate igienei orale în diferite regiuni geografice. Sunt abordate elementele-cheie în susţinerea pieţei, fiind specificate principalele ţări producătoare de produse stomatologice, restricţiile şi oportunităţile pieţei europene.Item Experiența europeană privind îmbunătățirea securității turiștilor prin bune practici de logistică verde(CEP USM, 2024) Bulat, Veronica; Carp, ElenaThis article explores various initiatives and measures implemented by the World Tourism Organization (UNWTO) to protect tourists and revitalize international tourism. The International Code for the Protection of Tourists provides guidelines for safeguarding tourists' rights and managing crises. In the context of the COVID-19 pandemic, UNWTO launched the Global Guidelines to Restart Tourism, which include safety and security measures to restore travelers' confidence. Partnerships with the Council of Europe promote cultural routes as a means of sustainable development, protecting cultural heritage, and encouraging intercultural dialogue. Collaboration with Google and other organizations supports education and digital innovation in the tourism sector, contributing to the digital transformation of tourist destinations. UNWTO develops protocols for tourist safety and offers technical assistance to member states, addressing challenges such as cybersecurity and human trafficking. Additionally, UNWTO promotes research and information exchange on tourism security, cooperating with international organizations such as ICAO and Europe through collaboration between EU member states and the tourism industry. These efforts highlight UNWTO's commitment to supporting safe and sustainable tourism, adapted to contemporary challenges. Interpol. Public awareness campaigns, like the "Safe Travels@EU" program, enhance tourist security in Europe through collaboration between EU member states and the tourism industry. These efforts highlight UNWTO's commitment to supporting safe and sustainable tourism, adapted to contemporary challenges.Item IMPLEMENTAREA METODEI STUDIULUI BAZAT PE PROIECTE ÎN CADRUL PROGRAMULUI DE MASTER: STUDII ÎN MARKETING : GHID METODIC(CEP USM, 2022) Hămuraru, Maria; Bulat, VeronicaDisciplinele programului de master „Studii în marketing” utilizează preponderent, în procesul didactic, metodei PBL care oferă posibilitatea masteranzilor de a-și demonstra abilitățile, capacitățile de soluționare creativă și responsabilă a unor probleme reale ale activității de marketing din cadrul entităților economice, partenere ale universității. Interacțiunea activității masteranzilor cu cea a companiilor, ajută pe acestea din urmă, în crearea de valoare prin buna înțelegere a nevoilor clienților săi și prin suportul în sfera promovării/dezvoltării noilor produse/servicii.Item INDUSTRIA STOMATOLOGICĂ ÎN BRAZILIA(CEP USM, 2011) Bulat, VeronicaThere is a general lack of information about the dental care medical equipment and products sector in Latin America on Brazil example, except for the segment of oral hygiene. Figures are scarce, not always updated and sometimes controversial. A high wall of silence, distrust and sometimes disinformation surrounds many market data. Joining the available information, everything indicates that there is a growing, highly competitive market with excellent business opportunities, both for national and international suppliers.Item LOGISTICA COMERȚULUI EXTERIOR: NOTE DE CURS(CEP USM, 2022) Bulat, VeronicaDisciplina ,,Logistica comerțului exterior’’ este prevăzută în planul de învăţământ, Ciclul I, Licență, la specialităţile ,,Marketing și logistică’’, cu frecvenţă (ZI) și frecvență redusă (FR), făcând parte din pregătirea de specialitate a studenţilor.Item LOGISTICA ȘI SUPPLY CHAIN MANAGEMENT(CEP USM, 2023) Corețchi, Boris; Bulat, VeronicaActualmente, la nivel fundamental, „Logistica și Supply Chain Management” sau „managementul lanțului de aprovizionare” (SCM) constă în gestionarea fluxului de mărfuri, date și finanțe referitoare la un produs sau serviciu, de la achiziționarea de materii prime până la livrarea produsului la destinația finală. Din punct de vedere istoric, SCM se referă la creșterea eficienței și reducerea costurilor. Deși aceste nevoi nu s-au schimbat, s-a modificat însă faptul potrivit căruia clientul joacă acum un rol frontal și central în stabilirea priorităților SCM.Item Managementul securității economice - o abordare integrată pentru reziliența entităților din sectorul turismului(CEP USM, 2024) Bulat, VeronicaStudiul analizează managementul securității economice în întreprinderi, punând accent pe gestionarea crizelor într-un mediu economic imprevizibil. Asigurarea rezilienței împotriva amenințărilor interne și externe este esențială pentru continuitatea afacerilor. Lucrarea subliniază importanța măsurilor proactive și a managementului anti-criză pentru menținerea stabilității economice pe termen lung. Se realizează o analiză comparativă a eficienței diverselor modele organizaționale în securitatea economică, precum și a capacității acestora de a se adapta la amenințări variate. Studiul examinează, de asemenea, impactul tehnologiei și al factorului uman în sistemele de securitate economică. Integrează modele economice Input-Output (IO) și Computable General Equilibrium (CGE) pentru a evalua efectele crizelor economice și ale turismului asupra sectoarelor interconectate. Originalitatea constă în compararea modelelor, evidențiind modelul CGE ca superior în captarea fluxurilor intersectoriale, ceea ce subliniază importanța siguranței în turism și necesitatea intervenției guvernamentale pentru protejarea destinațiilor turistice.Item PROMOTION OF THE BRAND POLICY OF THE ECONOMIC ENTITY CONSIDERING ITS ECONOMIC-FINANCIAL SITUATION(CEP USM, 2022) Bulat, Veronica; Gogu, EmiliaStudying the brand policy of any entity is a primary step in the development of the activity, the more the brand becomes known, the more the number of consumers increases. The brand policy implemented by any company aims to make the brand recognizable among customers, based on the availability of financial resources. The purpose of this article resides in the research of the brand policy implemented by Magdalena Woodbag products, based on the economic-financial situation of the BM Public company. The results of this paper, expressed graphically, schematically, and tabularly, constitute a case study of a brand policy, the legal aspect of their implementation, the role and importance, as well as strategic aspects regarding their use, taking into account the economic-financial situation of the company. The conclusions of the study are aimed at designing a brand policy that could be used by the entity to increase brand awareness.Item THE ROLE OF ART-MARKETING IN THE SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF INTERNATIONAL CULTURAL HERITAGE TOURISM(Springer Nature, 2023) Bulat, Veronica; Hămuraru, MariaResearch and protection of cultural heritage is a particularly relevant field for international tourism. The problem offers multiple topics for scientific investigation, which still expects researchers to be tempted to examine changes in culture as a whole, in various historical periods, and especially, for the Republic of Moldova’s case, in the Soviet period, as well as their effects on the entire contemporary society. The interdependence of sustainable marketing with other sciences, the heterogeneity of economic and social processes and phenomens that shape its area of research is the framework for this young economic science, to manifest itself as a multidisciplinary science, with an open character, which also ensures its universality. By appealing to the field of arts, marketing generates a chain of reactions for visualizing the strategies for promoting the national cultural heritage. The aims of the study are to present how art is known in our time, to emphasize not only its embodiment of beauty, which performs both educational and aesthetic functions, but also the process of integrating a brand into a work of art. This problem is important according to the management process in the field of public relations because it creates not just a trend in society, it also contributes to the sale of goods at a more favorable price for the customer.Item ROLUL NOTORIETĂȚII BRANDULUI ÎN POLITICA DE PROMOVARE A ENTITĂȚII ECONOMICE(CEP USM, 2020) Bulat, VeronicaO companie de succes este considerată compania care creează o marcă de produse de succes, mărci care relaționează cu consumatorul și construiește valoare pe termen lung. Pentru a dezvolta mărci de succes, este nevoie ca organizația să includă în procesul de planificare strategică subiectul de marcă. Și doar atunci putem vorbi despre prezența unei politici de marcă la nivel de întreprindere și despre relații pe care marca le evoluează cu ajutorul activițăților de marketing în cadrul organizației. Prezenta lucrare conține percețiile teoretice din domeniul brandigului, importanța acestuia din perspectiva consumatorilor și producătorilor, precum și aspectele de măsurare a notorietății acestuia.Item TENDINȚE ACTUALE DE DEZVOLTARE A TURISMULUI DIN REPUBLICA MOLDOVA(CEP USM, 2023) Chistol, Andrei; Bulat, VeronicaExperiential tourism has, in addition to its social relations, also a profound socio-human significance. This effect is exerted both on the tourists and on the population of the visited zoos and is felt in the welfare of the community, in the improvement and education, in the use of free time, in the health of the environment, in the connections between the activities. Through its companion, experiential tourism has a comforting, restorative role, contributing to the restoration of the body's physical fitness, both through general forms of rest, recreation, movement, and specific purposes