Browsing by Author "Balercă, Vasilică"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item INTERACTIVITATEA ÎN GRUPPREMISĂ A DEZVOLTĂRII GÂNDIRII CRITICE LA COPII(CEP USM, 2020) Balercă, VasilicăItem MODALITĂȚI DE DEZVOLTARE A GÂNDIRII CRITICE LA ȘCOLARII DE VÂRSTĂ MICĂ(CEP USM, 2022) Balercă, VasilicăÎn contextul învățământului modern, dezvoltarea gândirii critice reprezintă un aspect educațional de o importanță majoră în condițiile în care se urmărește integrarea armonioasă a elevilor în concordanță cu dinamica socială. Abordarea actuală a învățării vizează dezvoltarea competențelor și formarea unui stil de gândire critic bazat pe rezolvarea de probleme, pe capacitatea de examinare a condițiilor și alternativelor și pe luarea deciziilor prin raportarea la realitatea prezentată. Utilizarea metodelor adecvate de stimulare a gândirii critice în procesul instructiv-educativ la diferite discipline, dar și în cadrul activităților extracurriculare, oferă suportul necesar pentru elevi în optimizarea capacității de filtrare a informațiilor pe care le primesc de la cadrul didactic. Demersul de formare a unui stil de gândire critic favorizează schimbări pe plan cognitiv prin trecerea de la o singură perspectivă la mai multe perspective, dar și pe plan afectiv, în egală măsură, prin formarea și consolidarea abilităților sociale de interacțiune, de expunere a ideilor personale, dar și de acceptare a ideilor interlocutorilor.Item MODALITĂŢI DE DEZVOLTARE A GÂNDIRII CRITICE PRIN INTERMEDIUL JOCULUI DIDACTIC MATEMATIC(CEP USM, 2021) Balercă, VasilicăBy practicing logic games, a series of experiences are accumulated that allow children to integrate sets, logical concepts and, finally, numbers into an organic system. Their formative value increases as the one who leads them gives free rein to the basic principles that guide them. The game can be used successfully both in lessons aimed at forming or consolidating skills, but also in consolidation or assessment lessons. By traversing the path from concrete to abstract and from abstract to concrete in the formation of mathematical notions, performing daily calculations with different numbers, penetrating into the essence of each problem to establish the correlation between known and sought quantities, mental processes of the child, his thinking operations are stimulated by an activity of effective and motivational involvemen.