Browsing by Author "Соколова, Анна"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Item АНАЛИЗ СПЕЦИФИЧЕСКИХ МЕТОДОВ, ТЕХНИК И ТЕХНОЛОГИЙ РАЗРАБОТКИ И ВНЕДРЕНИЯ БИЗНЕС-ПЛАНА НА ПРЕДПРИЯТИЯХ МАЛОГО БИЗНЕСА(CEP USM, 2017) Соколова, АннаПредставлены результаты исследования теоретических и методологических основ, связанных с технологией бизнес-планирования для предприятий малого бизнеса. Основная часть статьи посвящена классификации и описанию инструментов и методов, используемых в бизнес-планировании, и анализу специализированных информационных систем финансово-экономического планирования, в котором представлены их преимущества для использования именно в малом бизнесе. Рассматриваемый в статье комплекс методов и техник бизнес-планирования позволит повысить эффективность деятельности молдавских предпринимателей.Item ЗНАЧЕНИЕ МАРКЕТИНГОВОГО ПЛАНА В ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСТВЕ(CEP USM, 2007) Соколова, АннаPlanul de marketing este o dare de seamă în formă scrisă detaliată şi bine studiată. Planul de marketing, ca document oficial, trebuie să formuleze corect problemele puse, să determine termenele şi mijloacele îndeplinirii acestora. Cheia unui plan de marketing îndeplinit cu succes pentru întreprinderile mici este „cunoaşterea clienţilor săi”, adică a gusturilor, preferinţelor şi speranţelor acestora şi „cunoaşterea concurenţilor”, adică a neajunsurilor şi calităţilor lor. Un plan bine formulat şi realizat, cuprinzând toate detaliile, este un coordonator al întregii activităţi a unei întreprinderi, deoarece acesta descrie planul de atragere şi reţinere a clienţilor, adică cel mai important aspect al unui business. Planul de marketing este un capitol de neînlocuit în viaţa unui business reuşit. Acesta este baza unui business, de la care pornesc toate celelalte planuri operative de conducere. Marketingul propune un enorm volum de informaţie, care, fiind folosită corect, practic poate garanta succesul în sfera micului business. Planul de marketing constituie un excelent mijloc de determinare şi stabilire a strategiilor.Item МЕТОДОЛОГИЯ ВНЕДРЕНИЯ БИЗНЕС-ПЛАНИРОВАНИЯ ДЛЯ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЕЙ Р. МОЛДОВА(CEP USM, 2017) Соколова, АннаThe article presents a study of theoretical and methodological foundations associated with the process of business planning in the modern economy and drawing up a business plan for small businesses, taking into account the specifics of the Moldovan reality. The main emphasis in the article is on identifying those characteristics that determine the specifics of the management of such enterprises. Entrepreneurs are offered to apply a number of rules and recommendations to their business when implementing business planning for their enterprises to optimize this process. The basic standards for a correctly designed business plan are the structure and order of the drafting, to which the main part of the article is devoted. The next circle of questions raised in the article is the actual content of the document “Business plan” and the rules for its execution.Item ОСОБЕННОСТИ МЕТОДОВ РАЗРАБОТКИ И ВНЕДРЕНИЯ БИЗНЕС-ПЛАНА С ЦЕЛЬЮ ПРИВЛЕЧЕНИЯ ИНВЕСТИЦИЙ ПРЕДПРИЯТИЯМИ РЕСПУБЛИКИ МОЛДОВА(CEP USM, 2013-09-26) Соколова, АннаItem СТРАТЕГИЯ ПРОЕКТИРОВАНИЯ ОРГАНИЗАЦИОННОЙ СТРУКТУРЫ НА ПРЕДПРИЯТИЯХ МАЛОГО БИЗНЕСА В МОЛДОВЕ(CEP USM, 2007) Соколова, АннаStructura organizatorică este un mecanism instituţional de mobilizare a resurselor materiale, financiare, informaţionale şi umane pe toate nivelurile sistemului. Elementele principale ale structurii organizatorice le constituie complexitatea, centralizarea şi formalizarea. Structura organizatorică depinde de mai mulţi factori interni şi externi, dintre care principalul este produsul exploatat. Structura organizatorică prezintă o schemă de cooperare a grupurilor organizaţiei. Din punct de vedere managerial, principalele probleme privind proiectarea structurii organizatorice le constituie structurarea şi garantarea unei cooperări şi comunicări eficiente între membrii unei organizaţii. Proiectarea organizatorică este un proces neîntrerupt. Alegerea tipului de structură organizatorică depinde de strategia întreprinderii, mediul înconjurător şi organizarea internă a firmei. Structura birocratică sau antreprenorială se caracterizează prin lipsa standardizării funcţiei. Structura dată este cea mai răspândită în organizaţiile mijlocii şi adesea se foloseşte la rezolvarea problemelor simple. Ea are o ierarhie plană şi majoritatea mesajelor se realizează pe aceeaşi cale – de la conducător la subordonat. Structura organizatorică a întreprinderii poate fi considerată optimă în cazul în care toate subdiviziunile întreprinderii completează producerea de bază şi asigură funcţionarea acesteia, toate lucrând cu randament maxim, cu scopul de a atinge rezultatul final, care ar putea fi punerea în circulaţie a unei producţii profitabile şi competitive.