Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Șulic, Oana"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 3 of 3
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    CONCEPT AND CONCEPTUAL METAPHOR IN COGNITIVE LINGUISTICS
    (CEP USM, 2022) Șulic, Oana
    Ȋn prezentul articol, ȋncercăm să oferim o definiţie a conceptului aşa cum este el privit ȋn lingvistica modernă. De asemenea prezentăm câteva detalii cu privire la „metafora conceptuală”, funcţia, definiţia şi clasificarea acesteia, oferind o serie de exemple. Ȋn cea de a doua parte a articolului, prezentăm două metode principale de cercetare a conceptului ȋn lingvistica cognitivă.
  • Thumbnail Image
    Item
    CONCEPT AND CONCEPTUAL METAPHOR IN COGNITIVE LINGUISTICS
    (CEP USM, 2022-03-25) Șulic, Oana
    Ȋn prezentul articol, ȋncercăm să oferim o definiţie a conceptului aşa cum este el privit ȋn lingvistica modernă. De asemenea prezentăm câteva detalii cu privire la „metafora conceptuală”, funcţia, definiţia şi clasificarea acesteia, ofe- rind o serie de exemple. Ȋn cea de a doua parte a articolului, prezentăm două metode principale de cercetare a conceptului ȋn lingvistica cognitivă.
  • Thumbnail Image
    Item
    THE DREAM AS AMBITION IN THE ENGLISH, FRENCH AND ROMANIAN LINGUISTIC PICTURES
    (CEP USM, 2023) Șulic, Oana
    The present article focuses on the cultural specificity of the concept of “dream” seen as ambition in the English and Romanian Linguistic Pictures. We will analyze the cognitive process that takes place when using various phraseological units by identifying both common and different aspects in the above mentioned languages. The method applied will be the cognitive prototypical scenario which is specific to cognitive linguistics.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify