Posțan, Liliana2025-03-172024POSȚAN, Liliana. Adultul universal și adultul generational: reflecții asupra unui plan de educație și învățare. In: Integrare prin cercetare și inovare: conferință științifică națională cu participare internațională. Științe Sociale, Chișinău, 7-8 noiembrie, 2024. Chișinău: CEP USM, 2024, pp.546-553. ISBN 978-9975-62-687-3; ISBN 978-9975-62-799-3 (PDF). Disponibil: https://doi.org/10.59295/spd2024s.74978-9975-62-687-3978-9975-62-799-3 (PDF)https://msuir.usm.md/handle/123456789/17051https://doi.org/10.59295/spd2024s.74Lucrarea se referă la oferta de învățare pentru generațiile care ajung adulte într-o anumită perioadă socială și la adulție ca stare bio-pshiho-socială, cuprinsă în noțiunea de vârstă, în calitate de repere ale învățării permanente. Pentru acest obiect de studiu, am formulat sintagmele de adult universal și adult generațional. Adultul universal întrunește caracteristicile generale ale adulției: natura ființei adulte, aspectele fundamentale ale existenței și modurile prin care adulții își definesc și își trăiesc individualitatea și subunitățile maritală, parentală, social cetățenească, profesională. Adultul generațional este exponentul unui grup de oameni care au aproximativ aceeași vârstă și care au în comun valori, preferințe și alte caracteristici pe care le păstrează toată viața.roadulțiadult universaladult generaționalgenerațieînvățareADULTUL UNIVERSAL ȘI ADULTUL GENERATIONAL: REFLECȚII ASUPRA UNUI PLAN DE EDUCAȚIE ȘI ÎNVĂȚAREUNIVERSAL ADULT AND GENERATIONAL ADULT: REFLECTIONS ON AN EDUCATION AND LEARNING PLANArticlehttps://doi.org/10.59295/spd2024s.74