Guţu, Vladimir2020-02-112020-02-112014GUŢU, Vladimir (2014). Curriculum centrat pe competenţe: orientări de optimizare/dezvoltare continuă. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, nr. 4 (86), pp. 6-10. ISSN 1810-64551810-6455https://msuir.usm.md/handle/123456789/2535Articolul este dedicat problemei optimizării/dezvoltării curriculumului educațional actual. Accentul este pus pe trei aspecte: factorii determinanţi ai dezvoltării/optimizării curriculare; conceptul dezvoltării/optimizării curriculare în contextul proiectării, implementării şi monitorizării curriculumului; orientări de optimizare/dezvoltare curriculară cu referire la Planul-cadru de învăţămînt, curricula pe discipline, manualele şcolare. Se argumentează o nouă abordare a competenţelor în structura curriculumului educaţional.The article is centered on the issue of actual curriculum development. The main idea focuses on three aspects: key factors of curricular development/optimization; the concept of curricular development/optimization in the context of de - sign, implementation and monitoring of the curriculum; orientations of curricular development/optimization referring to the curriculum framework, discipline-based curriculum and school textbooks. Also in this article is argued a new approach of the competencies in the structure of the educational curriculumroeducational curriculumcurriculum paradigmcurriculum educaţionalresearchCURRICULUM CENTRAT PE COMPETENŢE: ORIENTĂRI DE OPTIMIZARE/DEZVOLTARE CONTINUĂArticle