Curoș, Liudmila2023-10-102023-10-102022CUROŞ, Liudmila. Impactul digitalizării în domeniul educațional pentru țările din Parteneriatul Estic. În: Administrarea Publică, 2022, nr. 4(116), pp.97 -105. ISSN 1813-84891813-8489https://msuir.usm.md/handle/123456789/11183https://doi.org/10.52327/1813-8489.2022.4(116).10Articolul pune în valoare echilibrul dintre învățarea tradițională (offline) și învățarea digitală (online), o provocare impusă rapid de regulile pandemiei. Să descriem beneficiile în urma digitalizării rapide a sistemului educațional din țările parteneriatului estic, în special a Republicii Moldova. Un factor important al procesului digitalizării îl constituie nivelul de pregătire a cadrelor didactice, antrenate în sistemul educațional și al beneficiarilor acestuia (elevi, studenți). În procesul investigației au fost depistate lacune despre care autorul ne informează. Totodată, este menționat efectul digitalizării: a adus profesorul mai aproape de elev, de gândirea lui și a provocat găsirea noilor metode de predare, răsturnând metodele cunoscute. În concluzie, autorul menționează că digitalizarea învățământului pentru multe țări europene nu este o noutate, iar pentru țările parteneriatului estic a fost și este o necesitate absorbită rapid și în major din necesitate dar nu din dorință. De asemenea, sunt oferite unele indicații de utilizare a platformelor educaționale moderne care pot fi aplicate atât online, cât și în cadrul orelor offline.rodigitalizaresistem de învățământplatforme educaționaleofflineonllineIMPACTUL DIGITALIZĂRII ÎN DOMENIUL EDUCAȚIONAL PENTRU ȚĂRILE DIN PARTENERIATUL ESTICTHE IMPACT OF DIGITALIZATION IN THE EDUCATION FIELD FOR EASTERN PARTNERSHIP COUNTRIESArticle