Potâng, AngelaȘargu, Natalia2021-03-222021-03-222020POTÂNG, Angela, ȘARGU, Natalia. Angajamentul organizațional și satisfacția în muncă a cadrelor didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2020, nr. 5 (135). pp. 110-114. ISSN 1857-2103.1857-2103http://studiamsu.eu/nr-5135/http://doi.org/10.5281/zenodo.3967128https://msuir.usm.md/handle/123456789/3968Actualitatea cercetării este justificată prin faptul că mulți manageri consideră angajamentul drept fenomen ce se formează independent de acțiunile de conducere. Din acest motiv, ei nu acordă atenție cuvenită mecanismelor de dezvoltare a satisfacției în muncă, în consecință înregistrându-se un nivel scăzut al angajamentului organizațional la angajați. Scopul lucrării rezidă în cercetarea angajamentului organizațional și a satisfacției în muncă la angajații din învățământ, comparativ cu alte categorii profesionale, precum și în determinarea unor strategii manageriale de motivare a angajaților în vederea sporirii angajamentului organizațional.The topicality of the research is justified in order for many m anagers to consider the commitment as the phenomenon that is formed independently of the leadership actions. For this reason, they do not pay due attention to the mechanisms for developing job satisfaction, consequently, registering a low level of organizational engagement to employees. The purpose of the paper is to research the organizational commitment and job satisfaction for the education workers, compared to other professional categories, as well as to determine managerial strategies to motivate employees in terms of increasing organizational engagement.roangajamentcadre științifico - didacticesatisfacție în muncăcommitmentemotional commitmentjob satisfactionANGAJAMENTUL ORGANIZAȚIONAL ȘI SATISFACȚIA ÎN MUNCĂ A CADRELOR DIDACTICEORGANIZATIONAL COMMITMENT AND SATISFACTION AT WORK OF TEACHERSArticle