Hămuraru, MariaApetrii, Natalia2025-04-112024HĂMURARU,Maria și Natalia APETRII. Optimizarea proceselor de vânzare în industria tehnicii agricole prin implementarea istrumentelor avansate de cercetare de piață. Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe Economice și ale Comunicării, 2024, nr. 11(4), pp.3-13. ISSN 2587-4446. Disponibil: https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_012587-4446https://msuir.usm.md/handle/123456789/17658https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_01Scopul articolului vizează analiza modalităților de adaptare a strategiilor de vânzare prin cercetarea segmentului de clienți, evidențiind aplicarea instrumentelor moderne de cercetare a pieței ca mijloc eficient de optimizare a proceselor de vânzare. Metodologie: În calitate de instrument modern de cercetare se utilizează tehnologia inteligentă Data Mining în vederea identificării factorilor ce influențează asupra comportamentului consumatorilor de tehnică agricolă, a preferințelor și nevoilor clienților, segmentarea lor după activitatea de bază, precum și modul în care datele obținute din cercetarea de piață pot ghida elaborarea și personalizarea strategiilor de vânzare. Au fost trasate tendințele viitoare și recomandări pentru companiile din industria tehnicii agricole, subliniind importanța continuă a adaptării la schimbările din piață.The purpose of the article is to analyze the ways of adapting sales strategies through customer segment research, highlighting the application of modern market research tools as an effective means of optimizing sales processes. Methodology: As a modern research tool, intelligent data mining technology is used to identify the factors influencing the behavior of agricultural technology consumers, their preferences and needs, segmenting them by core business, and how market research data can guide the development and customization of sales strategies. Future trends and recommendations for companies in the agricultural machinery industry were also outlined, highlighting the continued importance of adapting to changes in the market.rocercetarea piețeitehnologia data miningoptimizarea vânzărilorstrategii de marketingmarket researchdata mining technologysales optimizationmarketing strategiesOptimizarea proceselor de vânzare în industria tehnicii agricole prin implementarea istrumentelor avansate de cercetare de piațăOptimising sales processes in the agricultural machinery industry by implementing advanced market research toolsArticlehttps://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_01