Doga-Mîrzac, Mariana2017-09-052017-09-052017DOGA-MÎRZAC, M. Utilizarea metodelor de predare-învăţare centrate pe studenţii ciclului i la disciplina „Ffinanţe”.In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2017, nr. 5 (105), pp. 194-198. ISSN 1857-2103.1857-2103http://studiamsu.eu/nr-5-105-2017/https://msuir.usm.md/handle/123456789/1243Componenta metodelor educationale are o importanţă majoră atât sub aspectul prestaţiei, cât şi din necesitatea de a integra calitatea în predare-învăţare orientată spre studiile superioare. Seminarul universitar reprezintă,ca şi cursul, o formă de bază a activităţii didactice în învăţământul superior. În cadrul seminarului accentul este plasat pe aprofundarea, sistematizarea cunoştinţelor şi pe formarea competenţelor cognitive şi aplicative, pe formarea de atitudini integrative. Diversitatea metodelor şi mijloacelor didactice utilizate în predare şi învăţare centrate pe student răspund unei nevoi fundamentale de variaţie, diferenţiere, nuanţare şi particularizare a activităţii didactice, totodată lărgind şi acumulând considerabil experienţa de predare a cadrului didactic şi experienţa de învăţare a studenţilor, oferind posibilitatea unor strategii de acţiuni multiple, adecvate la multitudinea sarcinilor şi circumstanţelor instructiv-educative.Educational component methods are major importance both in terms of the benefit and the need to integrate in quality teaching and learning, geared not only towards higher education in national culture. Practical lessons as the course represents a basic form of teaching in higher education. The target practical lessons are on deepening study, systema- tization of knowledge and formation and applied cognitive powers. The diversity of teaching methods and means used in teaching and learning centered on student answer a fundamen tal needs of variation, specialization, customization of teaching and accumulate considerable experience of teaching. The experience of learn students to provide the possibility of multiple action strategies, appropriate to the multitude of tasks and educational circumstances.roînvăţământ superiormetode de predare - învăţarecadru didacticmetode şi mijloace didacticehigher educationteaching and learning methodsteachermethods and teaching meansUTILIZAREA METODELOR DE PREDARE-ÎNVĂŢARE CENTRATE PE STUDENŢII CICLULUI I LA DISCIPLINA „FINANŢE”UTILIZATION OF TEACHING - LEARNING METHODS FOCUSED ON UNDERGRADUATE STUDENTS PURSUING FINANCEArticle