Dahan, Ilana2025-02-102024DAHAN, Ilana. The digital school newspaper phenomena in Israel in the last decade. In: Integrare prin cercetare și inovare: conferință științifică națională cu participare internațională. Științe Sociale, Chișinău, 7-8 noiembrie, 2024. Chișinău: CEP USM, 2024, pp.163-170. ISBN 978-9975-62-687-3; ISBN 978-9975-62-799-3 (PDF). Disponibil: https://doi.org/10.59295/spd2024s.24978-9975-62-687-3978-9975-62-799-3 (PDF)https://msuir.usm.md/handle/123456789/16680https://doi.org/10.59295/spd2024s.24In this article, we will review the intensification phenomenon of the digital school press in Israel in the last decade, while reviewing the infrastructure that led to this phenomenon intensification. The local school press has a rich and long history and it went through many changes until its absolute transition from print to digital. The reasons for this transition are many, starting with the global crisis in the printed press in 2008 which led to the Internet and the online press strengthening, internal organizational challenges in the education system that the school newspaper (SN) faced, such as funding and censorship issues. The purpose of the article is to raise the awareness of the research, the education system and the media supervision in the Ministry of Education, regarding this phenomenon and the return of the SN to its purpose as a democratic educational product that serves the students first and foremost.Articolul de mai jos relevă fenomenul de dezvoltare a presei școlare digitale din Israel în ultimul deceniu, fiind prezentată, în mod special, calitatea infrastructurii care a dus la intensificarea acestui fenomen. Presa școlară din Israel are o istorie bogată și lungă și a suportat mai multe schimbări până la trecerea sa de la formatul tipărit la cel digital. Motivele acestei tranziții sunt multe, începând cu criza globală din domeniul presei scrise din 2008 care a dus la consolidarea Internetului și a presei online, precum și provocările organizaționale interne în sistemul educațional cu care s-a confruntat ziarul școlar (ZȘ): insuficiență în procesul de finanțare și problemele de cenzură. Scopul realizării articolului este de a spori gradul de conștientizare a problemei privind existența presei școlare și a supravegherii mass-media școlare din partea Ministerului Educației din Israel cu privire la acest fenomen. Vom concluziona că ZȘ trebuie să revină la scopul său de produs educațional democratic care servește, în primul rând, elevii.enschool journalismprint formatdigital formatapplicationIsraeleducational systemsupervision of media studieseditorial policy.jurnalism școlarformat printformat digitalaplicațiesistem de învățământsupravegherea studiilor mediapolitică editorială.The digital school newspaper phenomena in Israel in the last decadeCONCEPTUL ZIARULUI ȘCOLAR DIGITAL DIN ISRAEL ÎN ULTIMUL DECENIUArticlehttps://doi.org/10.59295/spd2024s.24