Dolinschi, Cristina2024-02-262024-02-262023DOLINSCHI, Cristina. Parteneriatul psiholog școlar-părinte în dezvoltarea limbajului la școlarii mici. Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educației, 2023, nr. 9(169), pp.306-310. ISSN 1857-2103. Disponibil: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_441857-2103https://msuir.usm.md/handle/123456789/13998https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_44În societatea contemporană limbajul la școlarii mici este influențat de tendințele tehnologice și digitale, diversitatea culturală și comunicarea online. Înțelegerea specificului lingvistic-comunicațional în perioada școlarității mici este esențială în dezvoltarea limbajului, reprezentând o sursă de cunoaștere și ghidare pentru părinți. Totodată, părinții sunt factori primordiali în adaptarea la această realitate lingvistică variată și în continuă schimbare. În articolul de față este reflectat specificul limbajului la școlarii mici și importanța dezvoltării acestui proces psihic în asigurarea unui echilibru armonios între funcțiile mentale, succesul școlar și comunicarea eficientă în mediul social al copilului. În acest sens, este necesară colaborarea dintre psihologul școlar și părinte care sunt actanți educaționali direct implicați în dezvoltarea armonioasă a elevului. În articol sunt trasate principalele aspecte legate de parteneriatul părinte-psiholog școlar, fiind oferite recomandări și exemple de jocuri pentru părinți, menite să faciliteze comunicarea dintre copil și părinte, și totodată să dezvolte limbajul copilului.In contemporary society, the language of primary schoolchildren is influenced by technological and digital trends, cultural diversity and online communication. Understanding the linguistic-communicative specifics during the early school years is essential in language development, representing a source of knowledge and guidance for parents. At the same time, parents are primary factors in adapting to this varied and constantly changing linguistic reality. The present article reflects the specificity of language in primary school pupils and the importance of the development of this mental process in ensuring a harmonious balance between mental functions, school success and effective communication in the child’s social environment. In this sense, it is necessary to collaborate between the school psychologist and the parent, who are educational agents directly involved in the harmonious development of the student. The article outlines the main aspects related to the parent-school psychologist partnership, providing recommendations and examples of games for parents, aimed at facilitating communication between the child and the parent, and at the same time developing the child’s language.roșcolarul micdezvoltarea limbajuluiactivitate de comunicarepsiholog școlarpărintevocabularprimary school childrenlanguage developmentcommunication activityschool psychologistparentvocabularypartnershipParteneriatul psiholog școlar-părinte în dezvoltarea limbajului la școlarii miciThe school psychologist-parent partnership in the development of language in young schoolchildrenArticlehttps://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_44