Bahneanu, VitalinaPostovanu, Steluţa2022-10-192022-10-192021BAHNEANU, Vitalina; POSTOVANU, Steluţa. Comment didactiser la video dans le contexte du français de specialite. In: In: Conferinţa internaţională online "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextual racordării învăţământului la cerinţele pieţei muncii" , Ediţia a 4-a, 16-17 aprilie 2021, Chişinău: Print-Caro, 2021, pp. 37-43. ISBN 978-9975-56-893-7.978-9975-56-893-7https://msuir.usm.md/handle/123456789/7394Articolul prezintă câteva modalități de abordare a documentului video la orele de limba franceză specializată. Sunt clarificate anumite aspecte carei conferă autenticitate și este subliniată importanța lui pentru predarea noțiunilor din registrul de specialitate. Pentru ca un document video să fie eficient și să fie atinse obiectivele propuse prin folosirea lui, acesta trebuie să respecte câteva cerințe: să respecte nivelul de limbă al studenților, documentul trebuie să prezinte situații variate de comunicare, să fie de actualitate, să aibă legătură cu viitorul profesional al studentului. Orice sursă din care este preluat un document trebuie să fie precizată pentru a-i conferi originalitate și pentru a-l plasa într-un anumit context. Exploatarea pedagogică a documentelor video se va realiza în funcție de obiectivele urmărite, activitate pentru îmbogățirea lexicului, elucidarea unor probleme de gramatică, abordarea unor noțiuni de civilizație și dobândire de cunoștințe privitoare la un domeniu specializat.frla vidéolangues de spécialitésCadre européen commun de référencedidactique des languesperspective actionnelleCOMMENT DIDACTISER LA VIDEO DANS LE CONTEXTE DU FRANÇAIS DE SPECIALITEArticle