Tolstaia, Svetlana2025-08-062025TOLSTAIA, Svetlana. National curriculum and creativity development: perspectives of teachers in Moldova. Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educației. 2025, nr. 5(185), pp. 256-264. ISSN 1857-2103. Disponibil: https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_321857-2103https://msuir.usm.md/handle/123456789/18447https://doi.org/10.59295/sum5(185)2025_32In today’s world, characterized by rapid change and uncertainty, creativity is becoming a key skill for successful adaptation and innovation. This paper discusses whether the school curriculum should promote creativity and creative thinking. Curricula have the potential to develop creative thinking in students. However, to achieve this goal, it is necessary to consider the content and teaching methods, ensuring a balance between standardization and creative freedom to ensure the development of both basic knowledge and students’ creativity. It presents the results of a study of teachers’ opinions in the Republic of Moldova regarding the role of curricula and teaching materials in various disciplines in developing and shaping students’ creativity and creative thinking.În lumea de astăzi, caracterizată de schimbări rapide și incertitudine, creativitatea devine o abilitate cheie pentru adaptarea și inovarea de succes. Această lucrare ne-am propus să examinăm dacă programa școlară ar trebui să promoveze creativitatea și gândirea creativă. În curriculă se de a dezvolta gândirea creativă la elevi. Cu toate acestea, pentru atingerea acestui scop, este necesar să se ia în considerare conținutul și metodele de predare, asigurând un echilibru între standardizare și libertatea creativă pentru a asigura dezvoltarea atât a cunoștințelor de bază, cât și a creativității elevilor. În articol sunt prezintate rezultatele unui studiu al opiniilor profesorilor din Republica Moldova cu privire la rolul curriculei și materialelor didactice din diverse discipline în dezvoltarea și modelarea creativității și gândirii creative a elevilor.encreativitycreative thinkingschoolstudentseducational programscurriculacreativitategândire creativășcoalăeleviprogramе educaționaleNational curriculum and creativity development: perspectives of teachers in Moldova [Articol]Curriculum național și dezvoltarea creativității: perspective ale profesorilor din MoldovaArticle