Калонтаров, ЮрийКандов, Пинхас2016-01-212016-01-212014Калонтаров, Ю., Кандов, П. ОСНОВНЫЕ НАПРАВЛЕНИЯ И ТЕНДЕНЦИИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ОБРАЗОВАНИИ. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2015, nr.5(85), pp. 70 - 761857-2103http://studiamsu.eu/nr-5-75-2014/https://msuir.usm.md/handle/123456789/263În articol este analizată pe larg problema privind tehnologiile informaţionale, modelele şi direcţiile de informatizare a învăţământului. Accentul se pune pe argumentarea rolului calculatorului în procesul de instruire: ca sursă de informaţie, ca mijloc de instruire, ca instrument de cunoaştere. Conceptul-cheie al procesului de informatizare a învăţământului – calculatorul – nu înlocuieşte profesorul.In the present article there is analysed the issue of informational technologies, models and directions of education informatization. The emphasis is on the argumentation of the role of computer in the educational process: as a source of information, as a way of education, as an instrument of knowledge. The key concept of the informatization process of education is that computer cannot replace the teacher.rotehnologii informaţionaleinformatizare a învăţământuluiinformational technologieseducation informatizationОСНОВНЫЕ НАПРАВЛЕНИЯ И ТЕНДЕНЦИИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ОБРАЗОВАНИИBASIC DIRECTIONS AND TENDENCIES IN THE PROCESS OF USING INFORMATIONAL TECHNOLOGIES IN EDUCATIONArticle