Goraș-Postică, VioricaMotfolea, Dana-Maria2025-03-252024GORAŞ-POSTICĂ, Viorica and Dana-Maria MOTFOLEA. Psycho-pedagogical conditions conducive to intensive english language learning by primary school students. Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educației, 2024, nr. 5(175), pp.17-27. ISSN 1857-2103. Disponibil: https://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_031857-2103https://msuir.usm.md/handle/123456789/17252https://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_03The article includes an analytical approach to the psycho-pedagogical conditions that favor the intensive learning of the English language by primary school students. The research methodology consisted in studying the specialized literature from the perspective of its functionality in the classroom. As psycho-pedagogical conditions, which stimulate the teaching-learning-assessment process of students in the age of information and technologies, we researched: the learning environment, the professional level of teaching staff, the pedagogical principles, the interactive teaching learning assessment methodology, the use of ICT and other didactic resources, the partnership with the family. The finality of these conditions focuses on the knowledge of English as an international language, and as an essential competence in today’s society, which justifies the fact that Romanian students learn English starting within preparatory class, recently introduced in primary education, until the end of secondary education, then the high school, with the possibility to continue at the university or in other forms of education for young people and adults.Articolul include o abordare analitică a condițiilor psihopedagogice care favorizează învățarea intensivă a limbii engleze de către elevii din clasele primare. Metodologia de cercetare a constat în studierea literaturii de specialitate din perspectiva funcționalității acesteia în sala de clasă. În calitate de condiții psihopedagogice, care stimulează procesul de predare-învățare-evaluare a elevilor din epoca informației și a tehnologiilor, am cercetat: mediul de învățare, cadrul didactic profesionist, principiile pedagogice, metodologia interactivă de predare-învățare-evaluare, utilizarea TIC și a altor resurse didactice, parteneriatul cu familia. Finalitatea acestor condiții se focusează pe cunoașterea limbii engleze ca limbă de circulație internațională ca și competență esențială în societatea actuală, ceea ce justifică faptul că elevii români învață engleza începând cu clasa pregătitoare, recent introdusă în cadrul învățământului primar, până la sfârșitul învățământului gimnazial, apoi cel liceal, având ulterior posibilitatea de a continua și la universitate sau în alte forme de educație a tinerilor și adulților.enthe learning environmentthe professional teaching staffthe pedagogical principlesthe interactive teaching-learning-assessment methodologythe use of ICT and other didactic resourcesthe partnership with the familymediu de învățarepersonal didactic profesionistprincipii pedagogicemetodologia interactivă de predare-învățare-evaluareutilizarea TIC și a altor resurse didacticeparteneriatul cu familiaPsycho-pedagogical conditions conducive to intensive english language learning by primary school studentsCondiții psiho-pedagogice conducente învățării intensive a limbii englize de către elevii din școala primarăArticlehttps://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_03