Eni, Mihaela2023-12-112023-12-112022ENI, Mihaela. Organizarea informațională a discursul academic în perioada pandemiei COVID-19. In: Dialogica, revista de studii culturale si literatura, 2022, nr. 1, pp. 74-80. ISSN 2587-3695. DOI: 10.5281/zenodo.65080342587-3695https://doi.org/10.5281/zenodo.6508034https://msuir.usm.md/handle/123456789/12781Organizarea informațională a discursului academic generează interes din punct de vedere lingvistic, dar, totodată, acest segment nu este pe deplin cercetat. Dimensiunea pragmatică a discursului academic a fost reliefată în perioada pandemiei COVID-19, când s-a accentuat rolul științei în societate și necesitatea prezentării cunoștințelor, cercetărilor efectuate de specialiști din diverse domenii. Discursul academic ca produs poate utiliza diferite limbaje științifice specializate, în funcție de sfera de activitate. Limbajul științific utilizat de mediul academic în expunerea cunoștințelor și informațiilor dobândite are trăsături specifice, analizate în acest articol. De asemenea, modul de organizarea a evenimentelor științifice și structura discursurilor rostite în cadrul acestor evenimente, deocamdată nu a fost supusă atenției cercetătorilor din domeniu. Discursul academic din această perioada este caracterizat de unele trăsuri distinctive, specifice, pe care ne propunem să le identificăm și să le analizăm în acest articol.rodiscurs academiccomunicare ştiințificălimbaj specializatCOVID-19ORGANIZAREA INFORMAȚIONALĂ A DISCURSUL ACADEMIC ÎN PERIOADA PANDEMIEI COVID-19Informational Organization of Academic Discourse in the Pandemic Period COVID-19Article