Cerlat, Raisa2019-05-172019-05-172018CERLAT, R. Adaptarea social-psihologică a cadrelor didactice stabile/instabile emoțional. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2018, nr. 5 (115), pp.149-156. ISSN 1857-2103.1857-2103http://studiamsu.eu/nr-5-115-2018/https://msuir.usm.md/handle/123456789/2069În articol este efectuată analiza importanței stabilității emoționale în adaptarea social -psihologică a cadrelor didactice din învățământul primar. Rezultatele cercetării denotă existența diferențelor semnificative între cele două grupuri de cadre didactice–stabile/instabile emoțional , cele instabile emoțional demonstrând un nivel mai scăzut al adaptării.Ipoteza,potrivit căreia stabilitatea emoțională contribuie la creșterea nivelului adaptării social-psihologice, a fost confirmată.The content of the article presents an analysis of emotional stability importance in social-psychological adaptation of teachers from primary education. The research results denote the existence of the significant differences between the two groups of teachers, emotionally unstable ones demonstrating a lower level of adaptation. The hypothesis according to which, the emotional stability contribute to the increasing of the social-psychological adaptation level has been confirmed.rustabilitate emoționalăinstabilitate emoționalăadre didacticeadre didacticetransformări socialeadaptabilitateconfort emoționalemotional stabilityteacherssocial - psychological adaptationemotional comfortADAPTAREA SOCIAL - PSIHOLOGICĂ A CADRELOR DIDACTICE STABILE/INSTABILE EMOȚIONALTHE SOCIAL - PSYCHOLOGICAL ADAPTATION OF EMOTIONAL LY STABLE/ UNSTABLE TEACHERSArticle