Barcari, Dina2024-06-272024-06-272020BARCARI, Dina. The anthropological perspective on multicultural education. Contexts that contribute to an intercultural dialogue. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socio-umane. Dezvoltarea personală și educația pentru societate: temeiuri epistemologice actuale: conferinţa știinţifică internaţională, ediţia a 4-a, 19-20 noiembrie, 2020. Chișinău: CEP USM, 2020, pp. 69-70.978-9975-152-62-4https://msuir.usm.md/handle/123456789/15676BARCARI, Dina. The anthropological perspective on multicultural education. Contexts that contribute to an intercultural dialogue. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socio-umane. Dezvoltarea personală și educația pentru societate: temeiuri epistemologice actuale: conferinţa știinţifică internaţională, ediţia a 4-a, 19-20 noiembrie, 2020. Chișinău: CEP USM, 2020, pp. 69-70.Conceptul de educație multiculturală a fost introdus pentru prima dată în educația publică de subculturile de clasă din Statele Unite, pentru a evidenția pluralismul cultural și egalitatea în educația publică. Scopul acestora a fost crearea unui sistem educațional pluralist. Educația multiculturală rămâne încă o idee alternativă pentru subculturi, antropologi și educatorii de pluralism cultural. Conceptul de educație multiculturală utilizat în economie și politică este diferit de modul în care a rulat acest concept utilizat în sistemele școlare, în care relațiile de putere rămân în mod substanțial nealterate și în cazul în care elaborarea de politici e diferită.The concept of multicultural education was first introduced in public education by class subcultures in the United States to highlight cultural pluralism and equality in public education. Their purpose was to create a pluralistic educational system. Multicultural education still remains an alternative idea for subcultures, anthropologists and educators of cultural pluralism. The concept of multicultural education used in economics and politics is different from how this concept used in school systems has run in which power relations remain substantially unaltered and where policy-making is different.romulticulturalismeducațieantropologiedialog interculturaleducationanthropologyintercultural dialoguePERSPECTIVA ANTROPOLOGICĂ ASUPRA EDUCAȚIEI MULTICULTURALE. CONTEXTELE CARE CONTRIBUIE LA UN DIALOG INTERCULTURALTHE ANTHROPOLOGICAL PERSPECTIVE ON MULTICULTURAL EDUCATION. CONTEXTS THAT CONTRIBUTE TO AN INTERCULTURAL DIALOGUEArticle