Cojocari, LidiaCrivoi, Aurelia2016-04-152016-04-152015CRIVOI, Aurelia et al. Abordarea educaţiei pentru sănătate la nivelul şcolii. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale educaţiei: Pedagogie. Psihologie . Revistă ştiinţifică. 2015, nr. 9(89), pp.163-1681857-2103http://studiamsu.eu/nr-9-89-2015/https://msuir.usm.md/handle/123456789/603S-a stabilit: un grad mediu al atitudinii faţă de sănătate la nivel cognitiv la 66,6% din adolescenţi; la nivel emoţional, majoritatea au exteriorizat un nivel optim de anxietate; la nivel comportamental, 41,7% consideră că nu trebuie să respecte regimul de activitate şi odihnă; la nivelul valorii motivaţionale, importanţa sănătăţii în ierarhia valorilor personale s-a clasat pe poziţia a cincea din cele şapte. În urma experimentului pedagogic a fost determinată sporirea unei atitudini valoroase faţă de sănătate la 59% din elevi, comparativ cu datele de până la experiment (13,6%).An average of attitudes towards health at the cognitive level at 66,6% of adolescents was established; emotionally - most exteriorized an optimal level of anxiety; in the behavioral 41,7% believe that it must observe the regime of work and rest; in the motivational value, the importance of health in the personal values hierarchy got the position V of the seven. As a result of the pedagogical experiment the level of valuable attitudes increase towards health to 59% of students compared to experimental data (13,6%) was determined.rosănătatenivel cognitivnivel emoţionalnivel comportamnetaleducaţie pentru sănătateexperiment pedagogicABORDAREA EDUCAŢIEI PENTRU SĂNĂTATE LA NIVELUL ŞCOLIIAPPROACH HEALTH EDUCATION IN SCHOOLSArticle