Repida, TatianaMalancuş, Elena2021-01-252021-01-252012REPIDA,Tatiana, MALANCU, Elena. Validarea experimentală a strategiilor didactice de formare a atitudinii pozitive faţă de schimbare la studenţi, viitoare cadre didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2012, nr. 9(59). pp.186-195. ISSN 1857-2103.1857-2103http://studiamsu.eu/nr-9-59-2012/https://msuir.usm.md/handle/123456789/3653În articolul de faţă autorii prezintă metodologia formării atitudinii pozitive faţă de schimbare: a)chestionarul cu 32 de itemi (experimentul de constatare şi control); b)strategiile de formare a atitudinii pozitive faţă de schimbare la studenţi, viitoare cadre didactice (planificarea studiului, strategia învăţării independente, strategii participative, metode de stimulare a creativităţii, învăţarea prin descoperire, strategii de dezvoltare a imaginaţei anticipative).Dans cet article les auteurs présentent la méthologie de la formation de ĺattitude positive vis-à-vis du changement: a) le questionaire avec 32 items (l ́expérimence de diagnostic et de contrôle); b) les stratégies de formation de l ́attitude positive du changement chez les étudiants, futurs enseignants (planification de l ́étude, stratégie de l ́apprentissge autonome, stratégies participatives, méthodes dé stimulation de la créativité, apprentissage par la découverte, stratégies de developpement de l'imagination anticipative).rostrategie didacticăatitudineexperimentstratégie didactiquechangementVALIDAREA EXPERIMENTALĂ A STRATEGIILOR DIDACTICE DE FORMARE A ATITUDINII POZITIVE FAŢĂ DE SCHIMBARE LA STUDENŢI, VIITOARE CADRE DIDACTICEArticle