Wattad, Hussam Samara2016-03-122016-03-122014WATTAD, H. S. At-risk pupils: resilience, ri sk and protective factors. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică. 2014, nr. 9(79), pp. 192-1951857-2103http://studiamsu.eu/nr-9-79-2014/https://msuir.usm.md/handle/123456789/472There is a great deal of variety, ambiguity and lack of uniformity in the terminology used in the at-risk pupils/adolescence research. Resilience, risk and protective factors are ma jor theme in this field, yet disagreements are evident in regard to those theme. Social support of peers, teachers, mentors or significant adult is of great important for at-risk pupils. Major risk factors are Poverty, destructive family dynamics and social exclusion.Există o mare diversitate de definiţii, dar şi ambiguitate, şi lipsă de uniformitate în terminologia utilizată cu referire la situaţiile de risc ale elevilor/adolescenţilor. Factorii de risc şi de protecţie sunt temă majoră în acest domeniu. Suportul social al colegilor, profesorilor, mentorilor sau adulţilor ar putea contribui la diminuarea situaţiei de risc la elevi. Factori de risc sunt, în special, sărăcia, dinamica familiei distructive şi a excluziunii sociale.enriskprotectivepupilscapacitate de adaptareeleviAT-RISK PUPILS: RESILIENCE, RISK AND PROTECTIVE FACTORSELEVII ÎN SITUAŢIE DE RISC: FACTORI DE REZILIENŢĂ , RISC ŞI DE PROTECŢIEArticle