Codreanu, OanaRepida, Tatiana2025-03-252024CODREANU, Oana and Tatiana REPIDA. Using educational games in preparing children for school. Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educației, 2024, nr. 5(175), pp. 100-104. ISSN 1857-2103.Disponibil: https://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_141857-2103https://msuir.usm.md/handle/123456789/17280https://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_14The didactic game has become an essential component in the early education process, representing an interactive and effective method for preparing children for school. A game is not only an enjoyable and fun activity for children, but also a powerful means by which they can develop the skills and knowledge needed to be successful in school and in life. Through playing, children can explore their curiosity, make independent discoveries, and actively learn without feeling pressured or obligated. This approach to learning helps children develop a sense of pleasure and satisfaction associated with learning, which can help maintain motivation and interest in school in the future. This article explores the crucial role that didactic games play in developing children’s cognitive, social and emotional skills, preparing them for academic success and integration into the school environment. Through the diversity of didactic games, children are exposed to pleasant and stimulating educational experiences that encourage them to explore, learn and develop in a holistic way.Jocul didactic a devenit o componentă esențială în procesul de educație timpurie, reprezentând o metodă interactivă și eficientă de pregătire a copiilor pentru școală. Joaca nu este doar o activitate plăcută și distractivă pentru copii, ci și un mijloc puternic prin care aceștia își pot dezvolta abilitățile și cunoștințele necesare pentru a avea succes la școală și în viață. Prin joc, copiii își pot explora curiozitatea, pot face descoperiri independente și pot învăța în mod activ fără a se simți presați sau obligați. Această abordare a învățării îi ajută pe copii să dezvolte un sentiment de plăcere și satisfacție asociate învățării, ceea ce poate ajuta la menținerea motivației și a interesului pentru școală în viitor. Acest articol explorează rolul crucial pe care jocurile didactice îl joacă în dezvoltarea abilităților cognitive, sociale și emoționale ale copiilor, pregătindu-i pentru succesul școlar și integrarea în mediul școlar. Prin diversitatea jocurilor didactice, copiii sunt expuși unor experiențe educaționale plăcute și stimulatoare care îi încurajează să exploreze, să învețe și să se dezvolte într-un mod holistic.endidactic gameearly educationskillslearningteacherjoc didacticeducație timpurieabilitățiînvățareprofesorUsing educational games in preparing children for schoolUtilizarea jocurilor educative în pregătirea copiilor pentru școalăArticlehttps://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_14