Muraru, Adrian2024-06-272024-06-272020MURARU, Adrian. Câteva observații despre Cezareea Palestinei în secolul al treilea (P. CHR.): școli și interpretare. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socio-umane. Dezvoltarea personală și educația pentru societate: temeiuri epistemologice actuale: conferinţa știinţifică internaţională, ediţia a 4-a, 19-20 noiembrie, 2020. Chișinău: CEP USM, 2020, pp. 43.978-9975-152-62-4https://msuir.usm.md/handle/123456789/15660MURARU, Adrian. Câteva observații despre Cezareea Palestinei în secolul al treilea (P. CHR.): școli și interpretare. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socio-umane. Dezvoltarea personală și educația pentru societate: temeiuri epistemologice actuale: conferinţa știinţifică internaţională, ediţia a 4-a, 19-20 noiembrie, 2020. Chișinău: CEP USM, 2020, pp. 43.Articolul prezintă, mai întâi, contextul afirmării mai multor școli interpretative în Cezareea Palestinei, în secolul al treilea p.Chr., descriind circumstanțe politice, sociale, culturale, religioase. Sunt înfățișate apoi școlile exegetice a căror existență este confirmată de mărturii scrise (mozaice, creștine). Textul se încheie cu o discuție despre interpretările oferite în aceste școli, oferind câteva exemple de exercițiu hermeneutic aplicate aceleiași scrieri.This study presents the context of the presence of several interpretive schools in Caesarea Maritima, in the third century AD, describing political, social, cultural, religious circumstances. Then are presented the exegetical schools whose existence is confirmed by written testimonies (Jewish, Christian). The text ends with a discussion of the interpretations offered in these schools, offering some examples of hermeneutic exercise applied to the same writing.roCezareea PalestineișcoliinterpretareOrigenrabiniCaesarea MaritimaschoolsinterpretationOrigenrabbisCÂTEVA OBSERVAȚII DESPRE CEZAREEA PALESTINEI ÎN SECOLUL AL TREILEA (P. CHR.): ȘCOLI ȘI INTERPRETARESOME NOTES ON THE CAESAREA MARITIMA OF THE THIRD CENTURY AD: SCHOOLS AND INTERPRETIONArticle