Zelenschi, IrinaCalalb, Mihail2025-05-022024ZELENSCHI, Irina and Mihail CALALB. Applying the flipped classroom method in studying rotational equilibrium in 7th grade physics. Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educației, 2024, nr. 9(179), pp.217-223. ISSN 1857-2103. Disponibil: https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_311857-2103https://msuir.usm.md/handle/123456789/17933https://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_31This paper analyzes the results of applying the Flipped Classroom method to teaching the „Rotational Equilibrium” unit in 7th-grade physics. It characterizes several research-based constructivist methods and demonstrates that the Flipped Classroom is fundamentally constructivist but differs in lesson structure, with students’ cognitive effort exceeding and anticipating the lesson timeframe. The method features pre-class preparation, high interaction between students and teachers, personalized learning, critical thinking development, and digital technology use. The alternative hypothesis was that significant differences exist between the Flipped Classroom and conventional methods, showing a 20% higher average score in the experimental class. The calculated impact factor is 0.48, aligning with visible learning theory.În lucrarea de față se analizează rezultatele aplicării metodei Clasa Inversată la predarea capitolului Echilibrul de rotație din cursul de fizică de cl. a 7-a. Este caracterizată o serie de metode constructiviste bazate pe cercetare și este arătat că metoda Clasei Inversate este eminamente constructivistă dar diferă de aceste metode prin structura lecției, efortul cognitiv al elevului depășind și anticipând cadrul temporal al lecției. Este arătat că metoda Clasei Inversate se caracterizează prin: pregătirea elevilor înainte de lecție; un grad înalt de interacțiune între elevi și între elevi și profesor; învățare personalizată; dezvoltarea gândirii critice; utilizarea tehnologiei digitale. Ipoteza de alternativă a fost ,,Există diferențe semnificative în rezultatele testelor de după experiment între metoda Clasai Inversată și metoda convențională”. S-a obținut că în clasa experimentală nota medie la evaluarea sumativă este cu 20% mai mare decât în clasa de control. De asemenea, procentul calității s-a dublat în clasa unde s-a aplicat metoda Clasa Inversată față de clasa unde s-a aplicat metoda frontală de predare. Factorul de impact calculat este de 0,48 – în corespundere cu factorul de impact calculat în cadrul teoriei învățării și predării vizibile.enflipped classroomconstructivist learningformative feedbackvideo presentationsclasa inversatăînvățare constructivistăfeedback formativlecții videoApplying the flipped classroom method in studying rotational equilibrium in 7th grade physicsAplicarea metodei clasa inversată în studiul echilibrului de rotație la fizică în clasa a VII-AArticlehttps://doi.org/10.59295/sum9(179)2024_31