Gîncu, Irina2019-11-202019-11-202019GÎNCU, Irina (2019). Implicații formative în interiorizarea valorilor profesionale. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Științe ale educației: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică, nr. 5 (125), pp. 26-32. ISSN 1857-21031857-2103http://studiamsu.eu/nr-5125/https://msuir.usm.md/handle/123456789/2320În articol este abordată formarea competențelor profesionale în baza unui registru de valori profesionale, căruia se circumscrie procesul de formare profesională. Acest registru, numit referențial valoric profesional, trebuie să constituie un element de structură-cheie al cadrului de referință al unui domeniu de formare profesională, care va deteremina dimensiunile, componentele și conţinuturile unui profil de formare profesională. De asemenea, este argumentat procesul de interiorizare a valorilor prin corelarea cu taxonomia obiectivelor, autorul oferind, în acest sens, un model de valorificare a demersului formativ.The article addresses the acquisition of professional competences on the basis of a register of professional values, which supports the professional training. This register, a so-called referential of professional values, should be a key component of the reference framework of a general field of study that will determine its dimensions, components and contents. Also, the author considers the process of value internalization by correlating with the taxonomy of the objectives and by offering a model of putting the formative approach into practicerovalori profesionalecompetențe profesionalereferential of professional valuesjudgment of valueprofessional valuesIMPLICAȚII FORMATIVE ÎN INTERIORIZAREA VALORILOR PROFESIONALEFORMATIVE IMPLICATIONS OF PROFESSIONAL VALUES INTERNALIZATIONArticle