Beșu, Ana-MariaZubenschi, Ecaterina2025-04-022023BEȘU, Ana-Maria și Ecaterina ZUBENSCHI. Teorii de comportament prosocial la elevii de vârstă școlară mică. Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educației, 2023, nr. 9(169), pp.149-154. ISSN 1857-2103. Disponibil: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_211857-2103https://msuir.usm.md/handle/123456789/17473https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_21Cercetarea în domeniul comportamentului prosocial la copii se află în centrul atenției din mai multe motive. În primul rând, multe studii se concentrează asupra comportamentului antisocial al indivizilor, dar este esențial să ne îndreptăm atenția și asupra aspectului prosocial al comportamentului. De asemenea, relevanța cercetării comportamentului prosocial este evidentă în contextul științelor educației, deoarece se explorează conexiunea dintre aspectele sociale și cele individuale ale dezvoltării personalității, precum și influența proceselor de socializare și individualizare. În societatea actuală, în care mulți oameni își concentrează eforturile pe realizările personale și succesul individual, cercetarea și înțelegerea mecanismelor interne care stau la baza comportamentului prosocial devin din ce în ce mai importante. Aceste mecanisme sunt fundamentale pentru orientarea individului către binele celorlalți și pentru promovarea acțiunilor în folosul altor persoane, ceea ce conferă o relevanță semnificativă acestui domeniu de studiu.Research in the field of prosocial behavior in children is at the forefront for several reasons. Firstly, many studies often focus on individuals’ antisocial behavior, but it is essential to direct our attention to the prosocial aspect of behavior. Additionally, the relevance of researching prosocial behavior is evident in the context of educational sciences because it explores the connection between social and individual aspects of personality development and the influence of processes of socialization and individualization. In today’s society, where many people are increasingly focused on personal achievements and individual success, researching and understanding the internal mechanisms underlying prosocial behavior becomes more and more critical. These mechanisms are fundamental for guiding individuals towards the well-being of others and promoting actions in favor of other individuals, which adds significant relevance to this field of study.rocomportament prosocialteorii explicativestadii de dezvoltareacțiuni socialemediu socialprosocial behaviorexplanatory theoriesdevelopmental stagessocial actionssocial environmentTeorii de comportament prosocial la elevii de vârstă școlară micăTheories of prosocial behaviour in young school-age studentsArticlehttps://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_21