Toma, Mihaela2022-10-262022-10-262021TOMA, Mihaela. Valenţele educaţional-compensatorii sau recuperatorii ale terapiilor complexe şi integrate aplicate elevilor cu CES. In: Conferinţa internaţională online "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextual racordării învăţământului la cerinţele pieţei muncii" , Ediţia a 4-a, 16-17 aprilie 2021, Chişinău: Print-Caro, 2021, pp. 375-381. ISBN 978-9975-56-893-7.978-9975-56-893-7https://msuir.usm.md/handle/123456789/7471În articol va fi abordat rolul activităţilor de terapie complexe şi integrate realizate cu elevii cu CES, prezentate atât din punct de vedere teoretic, cât şi prin exemple de bune practici din experienţa didactică. Terapiile complexe şi integrate sunt efectuate în scop terapeutic-compensator sau recuperator, ţinând cont de particularităţile fiecărui elev în parte, prin individualizare, flexibilizare şi adaptarea la nevoile lor, precum şi discrepanţa dintre vârsta mintală şi cea cronologică. Alături de procesul instructiv-educativ, acestea contribuie la dezvoltarea unor deprinderi, abilităţi, dezvoltare cognitivă, dezvoltarea sau antrenarea motricităţii grosiere şi fine, raportate întotdeauna la situaţii reale şi practice de viaţă, joc de rol, adaptate în funcţie de potenţialul individual în limita permisă de tipul şi gradul deficienţei, precum şi valorificarea acestuia în vederea unei bune integrări socio-profesionale.roelevi cu CESterapiicompensarerecuperareVALENŢELE EDUCAŢIONAL-COMPENSATORII SAU RECUPERATORII ALE TERAPIILOR COMPLEXE ŞI INTEGRATE APLICATE ELEVILOR CU CESArticle