Дарий, Людмила2020-12-282020-12-282010ДАРИЙ, Людмила. K вопросу о стратегии оценивания учебной деятельности студентов. In: Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educaţiei: Pedagogie. Psihologie. Revistă științifică, 2010, nr. 5(35). pp. 143-151. ISSN 1857-2103.1857-2103http://studiamsu.eu/nr-5-35-2010/https://msuir.usm.md/handle/123456789/3501Articolul abordează problema identificării noilor mijloace de evaluare a rezultatelor la învăţătură ale studenţilor. Metodele de evaluare aplicate în prezent sunt, pe de oparte,afectate de subiectivismul profesorului, iar pe de alt parte, reflectă poziţia diferită a studentului faţă de profesor în cadrul examinării. Reformarea mecanismului de evaluare trebuie să contribuie, mai întâi de toate, la sporirea rolului autoevaluării studenţilor, la formarea capacitţăii de iniţiativă în procesul de instruire. Autoevaluarea continuă, compararea randamentului propriu la diferite etape poate cultiva studentului deprinderea de autoanaliză şi planificare a propriei activităţi şi, în consecinţă, va conduce la motivare în dezvoltarea profesională.Les méthodes utilisées aujourd’hui dans l’évaluation du travail de l’étudiant sont subjectives, elle ne soulignent pas la position de l’étudiant vis-à-vis du professeur. Les changements dans le mécanisme dévaluation doit conduire à la formation du sentiment d’initiative chez les apprenants, à l’augmentation du rôle de l’auto-évaluation chez l’étudiant, de son initiative dans sa formation professionnelle.rumetode de evaluareautoevaluarea studentuluidezvoltarea profesionalăК ВОПРОСУ О СТРАТЕГИИ ОЦЕНИВАНИЯ УЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТОВArticle