Sîtnic, Ina2023-05-052023-05-052022-04-14SÎTNIC, Ina. An Approach to Consecutive Interpreting Strategies in the Academic Landscape. În: Traducerea – act creativ: între știință și artă : in honorem Ludmila ZBANȚ, profesor universitar, doctor habilitat cu ocazia aniversării a 65-a de la naștere: colocviu științifico-practic. Ediția I, 14 aprilie 2022, Chișinău. CEP USM, 2022,pp.352-356.ISBN 978-9975-159-37978-9975-159-37-1https://msuir.usm.md/handle/123456789/9986The article aims at offering an outlook to strategic skills used as part of consecutive interpreting competence by second year undergraduates enrolled in the Translation and Interpreting study programme at the Department of Translation, Interpretation and Applied Linguistics. A sample of 20 students who performed the consecutive interpreting of 7 speeches yielded the information that in order to overcome specific difficulties in consecutive interpreting and to improve the quality of the target-speech students resort to strategies like literal translation, repair strategies or self-correction, repetition, speech expansion, stalling, generalisation, substitution, morphosyntactic transformation (conversion), explaining, condensation and approximation.Articolul oferă o privire asupra competențelor strategice utilizate ca parte a competenței de interpretare consecutivă de către studenții anului doi înrolați în Programul de studii traducere și interpretare la Departamentul traducere, interpretare și lingvistică aplicată. Un eșantion de 20 de studenți care au interpretat consecutiv 7 discursuri, ne-au furnizat informația potrivit căreia, în scopul depășirii unor dificultăți specifice de interpretare consecutivă și pentru îmbunătățirea calității discursului-țintă, studenții recurg la strategii precum traducere literală, strategii de reparare și auto-corectare, repetare, expansiune, amânare, generalizare, substituire, transformare morfosintactică (conversia), explicitare, condensare și aproximare.enconsecutive interpretinginterpreting strategystrategic skillinterpreting competencespeechinterpretare consecutivăstrategie de interpretarecompetență strategicăcompetență de interpretarediscursAN APPROACH TO CONSECUTIVE INTERPRETING STRATEGIES IN THE ACADEMIC LANDSCAPEO ABORDARE A STRATEGIILOR DE INTERPRETARE CONSECUTIVĂ ÎN MEDIUL ACADEMICArticle