Poştan, Liliana2020-02-062020-02-062017POŞTAN, Liliana (2017). Educaţia adulţilor în cadrul învăţământului superior: unele practici internaţionale şi oportunităţi pentru Republica Moldova. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, nr. 4(104), pp. 42-47. ISSN 1810-64551810-6455https://msuir.usm.md/handle/123456789/2519Articolul prezintă raţionamente privind oportunitatea dezvoltării resurselor de educaţie a adulţilor în instituţiile de învăţământ superior. Având ca reper de analiză raportul Eurydice asupra educaţiei formale pentru adulţi în Europa, sunt descrise practici internaţionale de organizare a educaţiei adulţilor în universităţi. De asemenea, se analizează date statistice şi informaţii cu privire la accesibilitatea şi organizarea educaţiei adulţilor în învăţământul superior din Republica Moldova. Analiza vizează şi unele aspecte metodice cu privire la particularităţile andragogice ale didacticii universitare, la etapa actuală.The paper presents the rationale for the development of adult education resources in higher education institutions. Based on the Eurydice Report on Adult Education in Europe as an analysis benchmark, there are presented international practices in implementing adult education in universities. The paper analyzes statistical data and information on access to and organization of adult education in the universities of the Republic of Moldova. The analysis process also covers some methodical aspects related to the andragogical peculiarities of university didactics at the present stage.roeducaţia adulţilorandragogieeducaţie formalăînvăţământ superioracreditare a învăţării anterioareadult educationandragogyformal educationhigher educationEDUCAŢIA ADULŢILOR ÎN CADRUL ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIOR: UNELE PRACTICI INTERNAŢIONALE ŞI OPORTUNITĂŢI PENTRU REPUBLICA MOLDOVAArticle