Corcodel, Svetlana2023-11-062023-11-062023CORCODE,Svetlana. An analytical approach to food products advertising in english and romanian languages. In: “Gastronomia în textul (non)literar – o abordare interculturală" : conferința științifică internațională, 4 mai 2023, Chișinău, Universitatea de Stat din Moldova. CEP USM, 2023. pp. 255 – 263.https://msuir.usm.md/handle/123456789/11603https://doi.org/10.5281/zenodo.10054635The purpose in writing this paper is to have a close reading of advertisements in order to single out peculiarities of the language of advertising and translation difficulties of print magazine advertisements. It is a kind of analysis and foreseeing of advertisements creation, assimilation and their implementation into the actual specialized vocabulary. Having specific strategies for reading the original text and careful guidance when translating them can assist the translator to gain confidence and adequate performance in this field. The desired result is a set of recommendations to be used by linguists, terminologists and specialists în the domainScopul cercetării este abordarea analitică a publicității produselor alimentare din perspectiva particularităților limbajului de publicitate și dificultăților de traducere ale acestora în reviste. Lucrarea de faţă reprezintă o delimitare directă a caracterului controversat al publicității în limba țintă, ori traducerea acesteea cu acuratețe absolută este foarte importantă. Materialul de studiu include analiza semantică și structurală a reclamei în vocabularul de specialitate deja existent. Tema este considerată foarte actuală, ţinând cont de importanţa teoretică şi practică pe care o impune drept obiect de studiu multor lingvişti, terminologi şi specialişti în domeniu.enpublicitatelimbaj de publicitateAN ANALYTICAL APPROACH TO FOOD PRODUCTS ADVERTISING IN ENGLISH AND ROMANIAN LANGUAGESO ABORDARE ANALITICĂ A PUBLICITĂȚII PRODUSELOR ALIMENTARE ÎN LIMBILE ENGLEZĂ ȘI ROMÂNĂArticle