Oloieru, Anastasia2025-03-262024OLOIERU, Anastasia. Educația economică a elevilor și adulților: asemănări și diferențe. Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educației, 2024, nr. 5(175), pp. 163-168. ISSN 1857-2103. Disponibil: https://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_231857-2103https://msuir.usm.md/handle/123456789/17307https://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_23În articol sunt descrise asemănările și diferențele dintre educația economică a elevilor și a adulților. Sunt descrise etapele modelului de învăţare fundamentate de David Kolb și condițiile pentru creșterea motivației de învățare identificate de savanții Ginsberg M. B. și Wlodkowski R. J. Totodată, este menționat faptul că educația economică este un demers care conține principii, competenţe, obiective, conţinuturi, activităţi de predare/învățare/evaluare care trebuie respectate, planificate, implementate și evaluate. Educația economică este un proces continuu, etapizat și trebuie neapărat realizat de către un specialist în domeniul economiei și/sau științelor educației. Rolul formatorului este de a împărtăși o parte din știința sa și a favoriza receptarea ei. Iar rolul educatului este de a asculta, munci, înțelege și interioriza informația primită. La final, sunt explicate unele valori economice, printre care independența, libertatea și prosperitatea. De asemenea, sunt descrise principiile educației economice, fără de care acest demers nu poate fi eficient.The article describes the similarities and differences of the Economic Education of students and adults. There are described the stages of the learning model substantiated by David Kolb and the conditions for increasing learning motivation identified by Ginsberg M. B. and Wlodkowski R. J. At the same time, it is mentioned that Economic Education is an approach that consists of principles, competences, objectives, contents, teaching/ learning/ assessment activities that are to be observed, planned, implemented and evaluated. Economic Education is a continuous, staged process that must necessarily be carried out by a specialist in the field of Economics and/or Educational Sciences. The trainer’s role is to share some of his knowledge and to promote its comprehension. And the role of the trainee is to listen, work, understand and internalize the received information. Finally, some Economic Values are explained, including independence, freedom and prosperity. Also, there are described the principles of Economic Education that prove its effectiveness.eneducație economicăînvățarecultură economicăvalori economiceprincipii ale educației economiceeconomic educationlearningeconomic cultureeconomic valuesprinciples of economic educationEducația economică a elevilor și adulților: asemănări și diferențeEconomic education of students and adults: similarities and differencesArticlehttps://doi.org/10.59295/sum5(175)2024_23