Șevciuc, MaiaReaboi-Petrachi, Viorica2024-02-222024-02-222023ŞEVCIUC, Maia și Viorica REABOI-PETRACHI. Strategii specifice învățării și educației nonformale a adulților. Studia Universitatis Moldaviae. Seria Ştiinţe ale Educației, 2023, nr. 9(169), pp.108-114. ISSN 1857-2103. Disponibil: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_161857-2103https://msuir.usm.md/handle/123456789/13968https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_16În acest articol sunt elucidate influențele educației nonformale din perspectiva strategiilor specifice învățării și educației. Învățarea și educația nonformală a adulților este considerată un proces continuu de oportunităţi flexibile de învăţare, esenţial pentru a sprijini competitivitatea în contextul unei economii globale a cunoaşterii bazată pe tehnologie. Educaţia nonformală este alternativa învăţământului public, înregistrând o evoluţie durabilă, începând cu primele cercuri, academii populare şi finalizând cu programe instituţionale finanţate de Uniunea Europeană. Caracteristicile de bază ale învăţării adulţilor completează paleta cu indicații concrete pentru desfășurarea eficiență și activă a procesului în context nonformal. În același context strategiile de educaţie nonformală contribuie la dezvoltarea abilităților adulților în a-şi organiza activ propriul proces de învăţare.In this article, the influences of non-formal education are elucidated from the perspective of specific learning and education strategies. Adult learning and non-formal education is considered a continuous process of flexible learning opportunities, essential to support competitiveness in the context of a technology-based global knowledge economy. Non-formal education is an alternative to public education, registering a sustainable evolution, starting with the first circles, popular academies and ending with institutional programs financed by the European Union. The basic characteristics of adult learning complete the palette with concrete indications for the effective and active development of the process in a non-formal context. In the same context, non-formal education strategies contribute to the ability of adults to organize and actively participate in their own learning process.rometode didacticetehnici didacticestrategii didacticetehnologii didacticeînvăţareeducaţie nonformalăeducaţia adulţilordidactic methodsdidactic techniquesdidactic strategiesdidactic technologieslearningnon-formal educationadult educationStrategii specifice învățării și educației nonformale a adulțilorStrategies specific to learning and nonformal education of adultsArticlehttps://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_16