Mișcalencu, Mădălina2024-02-212024-02-212023MIȘCALENCU, Mădălina. Formarea continuă a cadrelor didactice din perspectiva educației incluzive la nivel european: modele și particularități. Studia Universitatis Moldaviae. Științe ale educației. 2023, nr.9(169), pp.30-34. ISSN 1857-2103. Disponibil: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_051857-2103https://msuir.usm.md/handle/123456789/13950https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_05Formarea profesională continuă a cadrelor didactice reprezintă un proces esențial în domeniul educației, cu impact direct asupra calității învățământului. În articol sunt prezentate câteva modele de formare profesională continuă a cadrelor didactice ce aparțin sistemelor educaționale din Italia, Spania, Marea Britanie, Danemarca și Germania. În aceste țări s-au produs schimbări majore în domeniul educației incluzive, ceea ce a determinat reorganizarea sistemelor de formare a cadrelor didactice. Studiul de față cuprinde informații despre factorii de decizie care determină nevoile de formare și planurile de formare pentru cadrele didactice, beneficiile oferite cadrelor didactice care participă la cursurile de formare, precum și măsuri de facilitare a participării profesorilor la aceste cursuri.The continuing professional training of teaching staf is an essential process in the field of education, with a direct impact on the quality of education. The article presents some models of continuous professional training of teachers belonging to the educational systems of Italy, Spain, Great Britain, Denmark and Germany. In these countries, major changes occurred in the field of inclusive education, which led to the reorganization of teacher training systems. The present study includes information on the decision factors that determine the training needs and training plans for teachers, the benefits offered to teachers who partcipate in training courses, as well as measures to facilitate teachers’ participation in the courses.roformarea continuă a cadrelor didacticeprograme de formare continuă a cadrelor didacticecursuri de formare continuă a cadrelor didacticesistem de învățământnevoia de formare a cadrelor didacticecontinuous training of teachersprograms of continuous training of teacherscourses of continuous training of teachersinclusive educationmodels of continuous training of teacherseducation systemthe need for training of teachersFormarea continuă a cadrelor didactice din perspectiva educației incluzive la nivel european: modele și particularitățiContinuous training of teachers from the perspective of inclusive education at the european level: models and particularsArticlehttps://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_05